موارد پنهان باعث گسترش ویروس در چین شدند

نتایج مطالعات شبیه سازی کنونی نشان می دهد که چرا داشتن فاصله اجتماعی و در خانه ماندن تا این حد توصیه می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات نشان داد افرادی که نمی دانستند دارای بیماری کووید -19 هستند باعث گسترش بیماری در چین شدند.

مطالعه جدید از روزهای ابتدایی شیوع بیماری کووید-19 نشان می دهد که موارد خفیف این بیماری که ناشناخته هم بودند به همه گیر شدن این بیماری دامن زدنند.

این انتقال ناخوشایند از موارد نامشخص است به همین دلیل مقامات کشورها اکنون در تلاشند تا محدودیت هایی را برای انجام دوری اجتماعی انجام دهند.

در شانزدهم مارس، کارگروه کاخ سفید در آمریکا به مردم توصیه کرد که برای 15 روز آینده از تجمع بیش از 10 نفر خودداری کنند. ایالت هایی از جمله پنسیلوانیا، اوهایو، نیویورک و همچنین واشنگتن دی سی، کافه ها و رستوران ها را تعطیل کردند. تلاشهای مشابهی در سراسر جهان نیز انجام شده است.

در مطالعه جدید، محققان از داده های مربوط به حرکت مردم از 10 تا 23 ژانویه در چین استفاده کردند تا شبیه سازی کنند که چگونه SARS-CoV-2، ویروسی که باعث کووید-19 می شود قبل از محدودیت سفر در داخل کشور گسترش می یابد. این تیم گزارش داد مواردی که در افراد با علائم خفیف یا بدون علائم اتفاق می افتد؛ حدود 86 درصد از کل عفونت ها را تشکیل می‌دهند.

شبیه سازی ها نشان داد این موارد کشف نشده نسبت به موارد شناخته شده 55 درصد کمترعفونی بودند اما موارد پنهان با وجود تعداد زیاد منبع تقریباً 80 درصد عفونتهای تشخیص داده شده هستند.

«جفری شامان» محقق بیماری های عفونی در دانشگاه کلمبیا 16 مارس در یک نشست خبری گفت: «این موارد تشخیص داده نشده است که باعث شیوع و رشد می شود.»

شامان و همکارانش شیوه انتشار ویروس را با داده هایی که میزان حرکت مردم بین 375 شهر چین را تخمین زده اند، شبیه سازی کردند. این مطالعه به زمان منتهی به سال نو چینی در اواخر ژانویه تمرکز کرده، دوره ای که مردم بیشتر سفر می‌کردند و ویروس از طریق جامعه و بدون هیچ مانعی حرکت می کرد.

محققان همچنین تأثیر اقدامات انجام شده پس از 23 ژانویه، از جمله محدودیت سفر بین ووهان و سایر شهرهای چین، توصیه‌های قرنطینه کردن خود و افزایش تست افراد را در نظر گرفتند. با تلاشهای دوری اجتماعی برای محدود کردن شیوع موارد غیرمستقیم و آزمایش بیشتر برای شناسایی فرد بیمار و جداسازی آنها، موارد مشخص شده 65 درصد از عفونت ها را تشکیل داد.

دانشمندان اعلام کردند که افراد دارای بیماری قلبی، دیابتی و تنفسی در مورد تست باید در اولویت قرار گیرند. با این حال به همین دلیل است که از افراد خواستهمی شود تا در خانه ها بمانند زیرا بررسی همه و تشخیص همه موارد ابتلا هم سخت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064022

وب گردی

وب گردی