کیفیت تولید دام با روش‌های زیستی بالا می‌رود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طرح انتقال ژن چندقلوزایی به روش آمیخته‌گری با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان اجرا شد که پیش بینی می‌شود در صورت تامین هزینه 310 میلیاردی اجرای طرح در سطح ملی، افزایش ظرفیت 30 هزار تنی گوشت قرمز در 5 منطقه از کشور محقق خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تولید 2 هزار راس بزنژادهای ممتاز شیری، گوشتی و چند قلوزا از طریق تولید خارج رحمی جنین به روش های شبیه سازی و IVF از جمله اقداماتی بود که ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همکاری با پژوهشگاه زیست فناوری رویان اصفهان کلید زده است.

این همکاری مشترک در سال 98 تا 40 درصد پیشرفت داشت و چشم‌انداز نهایی کار برای سال 99 دیده شده است که اجرای آن می‌تواند کیفیت و کمیت دام‌های تولیدی در کشور را افزایش دهد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با تاکید بر تلاش‌های ستاد برای افزایش توان تولیدی دام در کشور، گفت: طرح انتقال ژن چندقلوزایی به روش آمیخته‌گری با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان اجرا شد که پیش بینی می‌شود در صورت تامین هزینه 310 میلیاردی اجرای طرح در سطح ملی، افزایش ظرفیت 30 هزار تنی گوشت قرمز در 5 منطقه از کشور محقق خواهد شد.

بنا به گفته قانعی، پروژه افزایش جمعیت گاو سیستانی به منظور جلوگیری از انقراض این گونه ارزشمند و همچنین تولید گوشت با کیفیت از طریق تولید اسپرم و جنین هم در اواخر سال 98 کلید خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064032

وب گردی

وب گردی