کاربردی سازی پایان نامه‌ها اولویت اصلی هیئت اندیشه ورز استان یزد است

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت:تمرکز اصلی هیئت اندیشه ورز استان یزد در سال آینده برروی کاربردی سازی پایان نامه‌ها است.

احمد عبدالحسینی مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این هیئت در حوزه تعالی و تحول علوم انسانی گفت: تمرکز هیئت اندیشه ورز استان یزد طی چند ماه اخیر برروی دو موضوع توانمندسازی استادان و توسعه کرسی‌های نظریه پردازی و ترویجی بوده است؛ در حوزه مجلات علمی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در زمینه کرسی‌های ترویجی و تخصصی، طر‌ح نامه و آیین نامه هایی را تدوین کردهایم که در اختیار استادان علوم انسانی قرارگرفته است؛ به عنوان مثال، دو کرسی ترویجی با موضوعات «روانشناسی آری یا نه» و «بررسی نقش دولت‌ها در اقتصاد ایران» برگزار شد که مورد استقبال دانشجویان و استادان قرار گرفت.

عبدالحسینی با اشاره به توانمندسازی استادان ادامه داد: در حوزه توانمندسازی استادان، قرار بود که در اسفندماه کارگاه‌های آموزشی برگزار شود که به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها به سال آینده موکول شده است. به تمامی استادان اعلام شده در صورت حضور در کارگاه‌های آموزشی، امتیازی معادل برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی به آن ها تعلق خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هدف اصلی هیئت اندیشه ورز استان یزد، ایجاد خودباوری میان استادان حوزه علوم انسانی است؛ به همین دلیل بنا داریم که استادان در حوزه برگزاری کارگاه‌های آموزشی وارد عمل شوند و ایده پردازی کنند.

مسئول هیئت اندیشه ورز استان یزد با اشاره به راه اندازی 5 مجله علمی و پژوهشی گفت: این 5 مجله در مرحله اخذ مجوز قرار دارند که به زودی مجوز تاسیس آن ها صادر خواهد شد؛ البته به دلیل وجود برخی مشکلات، راه اندازی مجلات علمی به کندی پیش می رود. متاسفانه برای جذب شورای دبیران مجلات علمی، شرایط سختی درنظرگرفته شده که روند تاسیس آن ها را با کندی مواجه کرده است.

عبدالحسینی تهیه بانک اطلاعاتی از استادان هنر و علوم انسانی را یکی از اقدامات مهم هیئت اندیشه ورز استان یزد دانست و تصریح کرد: در این بانک اطلاعاتی، تمامی زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی استادان از طریق پرسش‌نامه آنلاین جمع آوری شده است. همچنین نقطه نظرات کارشناسی آن‌ها برای تبیین سیاست‌های هیئت اندیشه ورز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره برنامه هیئت اندیشه ورز استان یزد در سال آینده بیان کرد: تمرکز اصلی هیئت اندیشه ورز استان یزد در سال آینده برروی کاربردی سازی پایان نامه‌ها است که البته این فرآیند از 2سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. طی جلسه ای که با معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد داشتیم، گزارش عملکرد هیئت اندیشه ورز یزد در حوزه کاربردی پایان نامه ها را ارائه کردیم که مورد اسقبال او قرار گرفت.

مسئول هیئت اندیشه ورز استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره‌ای را در راستای کاربردی‌سازی پایان نامه‌ها برگزار کردیم که در آن از بخش‌های برون دانشگاهی و صنعتی دعوت به عمل آمد. این جشنواره یک روزه مسائلی پیرامون مشکلات استان و لزوم تدوین پایان نامه‌ها برای حل این مشکلات مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064042

وب گردی

وب گردی