پذیرش مبتلایان به کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) اردبیل/ دستگاه ضدعفونی اسکانس برای بانک‌ها ساخته می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: بیمارستان امام رضا(ع) به‌عنوان دومین مرکز درمانی شهر اردبیل، بیماران و مبتلایان ویروس کرونا را پذیرش می‌کند.

اسحاق رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرامون اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اردبیل در خط مقدم مبارزه با کرونا در استان قرار دارد که در این راستا اقدمات موثری با همکاری ستاد مدیریت بحران کرونای استان انجام داده است.

وی افزود: باتوجه به شرایط خاص استان اردبیل ضمن الزام و رعایت مصوبات ستاد ملی مدیریرت کرونا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با همکاری و مشارکت سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برنامه و الگویی جامع پیرامون مدیریت و مهار انتشار ویروس کرونا تدوین و ارائه کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل درباره محوریت دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اردبیل در مقوله کنترل بحران کرونا نیز بیان کرد: از آنجایی که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این دوران درگیر موضوع درمان و مدیریت مراکز درمانی بوده است، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اردبیل در محوریت تدوین برنامه و الگوی جامع مقابله با ویروس کرونا در استان قرار گرفت.

رسولی ادامه داد: اکنون 60 نفر از اینترن‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خط مقدم خدمات‌دهی قرار دارند و در بیمارستان‌های مختلف استان درحال فعالیت هستند. همچنین 15 نفر از اساتید دانشگاه به‌صورت داوطلب برای ارائه مشاوره و خدمات بهداشتی به بیماران کرونایی اعلام امادگی کرده‌اند که دانشگاه آنها را برای تدوام خدمت‌رسانی به ستاد استانی مدیریت کرونا معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: اکنون بیمارستان امام رضا(ع) به‌عنوان دومین مرکز درمانی شهر اردبیل، بیماران و مبتلایان ویروس کرونا را پذیرش می‌کند. در کنار فعالیت مستقیم این بیمارستان، مجموعه سالن‌های ورزشی دانشگاه در راستای ابلاغ رئیس دانشگاه در اختیار ستاد استانی مقابله با کرونا قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل پیرامون فعالیت‌های فناورانه دانشگاه برای مقابله با انتشار ویروس کرونا خاطرنشان کرد: مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح در واحدهای دانشگاهی استان اردبیل برای رفع نیازهای دانشگاه و مناطق حاشیه شهر درحال تولید است. اقدامات بسیج دانشجویی در تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در نقاط کم‌برخوردار شهر نیز از فعالیت مطلوب دانشگاه به‌شمار می‌رود.

رسولی اضافه کرد: واحدهای فناور دانشگاه نیز مکانیسمی را طراحی کرده‌اند که در اماکن عمومی و بهداشتی دیگر نیازی برای استفاده دست جهت استعمال مواد ضدعفونی ندارد و شاسی آن با فشار پا کار می‌کند. همچنین فناوران دانشگاه درحال طراحی سیستمی برای ضدعفونی اسکانس‌ها به‌منظور استفاده در بانک‌ها و موسسات مالی هستند تا امنیت بهداشتی کارکنان اداری این موسسات افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064046

وب گردی

وب گردی