زیرساخت‌های مناسب برای تحول علوم انسانی در استان کرمان وجود ندارد

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: هرگونه تغییر و تحولی، نیازمند ابزار و وسایل خاص و بسترهای مناسب است؛ اما متاسفانه زیرساخت‌های مناسب برای تحول علوم انسانی در دانشگاه آزاد استان کرمان وجود ندارد.

حمدالله منظری توکلی مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت هیئت اندیشه ورز این استان در حوزه تعالی علوم انسانی گفت: هیئت اندیشه ورز استان کرمان طی چندماه گذشته، حدود 8 جلسه تشکیل داده است که برروی مواد 8گانه هیئت های اندیشه ورز، بحث و تبادل نظر صورت گرفت؛ همچنین وظایف هرکدام از اعضای هیئت برای تعالی علوم انسانی مشخص شد.

وی افزود: اولویت اصلی هیئت اندیشه ورز استان کرمان طی ماه گذشته، تحول در مجلات علمی و پژوهشی بود که اقدامات خوبی هم در این راستا انجام شد؛ در حوزه تحول کتب دانشگاهی نیز برنامه‌های خوبی تدوین کردیم که تمامی آن ها به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده است.

منظری توکلی ادامه داد: اولویت سوم هیئت اندیشه ورز استان کرمان، توانمندسازی استادان علوم انسانی بود؛ در این راستا چندین دوره آموزشی برگزار شد که مورد استقبال استادان قرار گرفت. لذا سعی خواهیم کرد که در سال آینده هم این روند را ادامه بدهیم.

مسئول هیئت اندیشه ورز استان کرمان با اشاره به وجود برخی مشکلات در روند فعالیت گفت: هرگونه تغییر و تحولی، نیازمند ابزار و وسایل خاص و بسترهای مناسب است؛ متاسفانه زیرساخت‌های مناسب برای تحول علوم انسانی در دانشگاه آزاد استان کرمان وجود ندارد. همچنین موازی کاری در میان بخش‌های مختلف دانشگاه مانند نهاد مقام معظم رهبری و هیئت اندیشه ورز باعث شده فعالیت ها با کندی مواجه شود.

وی اضافه کرد: دربرخی از واحدهای دانشگاهی، باور لازم برای لزوم تعالی علوم انسانی وجود ندارد و تحول در این حوزه را جدی نگرفته‌اند؛ همچنین وضعیت مسائل مالی در برخی دانشگاه ها و سرفصل‌های بودجه ای در حوزه علوم انسانی، هنوز مشخص نشده است. وجود برخی تعارضات میان معاونت‌های دانشگاه باعث شده که فعالیت‌ها به خوبی انجام نشود؛ به عنوان مثال در حوزه مجلات، هنوز وظیفه هیئت اندیشه ورز و معاونت دانشجویی مشخص نشده که این موضوع، موجب موازی کاری در عملکردها شده است.

منظری توکلی در پایان گفت: خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی، همت لازم برای تحول در علوم انسانی وجود دارد و لذا امیدواریم در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوب، برآورده شدن انتظارات مقام معظم رهبری در حوزه علوم انسانی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064049

وب گردی

وب گردی