تاکنون ۵۰ هزار نفر در حج تمتع ۹۹ نام‌نویسی کرده‌اند

سرپرست معاونت حج و‌عمره سازمان حج‌و زیارت با اشاره به تکمیل ظرفیت ۶۵ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۹ گفت: تاکنون ۵۰ هزار نفر در حج تمتع سال آینده نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج‌و زیارت در گفت‌وگویی با اشاره به ادامه روند نام‌نویسی متقاضیان حج تمتع ۹۹ اظهار داشت: نام‌نویسی حج تمتع ۹۹ از نهم اسفندماه آغاز شده است و تاکنون ۶۵ درصد ظرفیت‌ کاروان‌ها تکمیل شده است.

وی از نام‌نویسی حدود ۵۰ هزار نفر از مشمولان حج تمتع ۹۹ خبر داد و افزود: دارندگان فیش حج تا نیمه اردیبهشت‌ماه سال ۸۶ مشمول تشرف به حج تمتع سال آینده هستند ‌می‌توانند برای نام‌نویسی به سایت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

رضایی با بیان اینکه در صورت پر نشدن ظرفیت کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: زائرانی که در فراخوان حج تمتع ۹۹ شرکت کرده‌اند، می‌توانند کاروان مورد نظر در محل سکونت خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود و لزوم کاهش تردد غیرضر‌وری پرداخت هزینه حج تمتع به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، گفت: همچنین در سال‌های گذشته زائران پس از ثبت‌نام در کاروان‌ها باید تا ۷۲ ساعت قسط اول حج تمتع را پرداخت می‌کردند که این محدودیت نیز برداشته شده است.

در ایام حج تمتع سال آینده ۸۷ هزار و ۵۰۰ ایرانی به عربستان اعزام می‌شوند که از این تعداد حدود ۶ هزار نفر از اهل سنت هستند.

منبع:‌فارس

کد خبر: 1064080

وب گردی

وب گردی