57 درصد دانشجویان علوم پزشکی زنجان از سامانه آموزش مجازی استفاده نمی‌کنند

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی شورای صنفی، 57 درصد از سامانه نوید استفاده نکرده بودند، 21 درصد دانشجویان نیز در زمینه اتصال و عدم دسترسی به فایل مورد نظرشان مشکل داشتند. 23 درصد باقی مانده نیز در استفاده از سامانه مشکلی نداشتند.

مینو مهدی پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: ۸ اسفند بود که شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی‌ زنجان از دکتر امانلو مدیر کل آموزش دانشگاه پیگیر آموزش مجازی شد. وی تمهیداتی در زمینه آموزش مجازی در نظر گرفته بود؛ به‌طوری که کارگاه‌هایی را برای استادان در زمینه آموزش مجازی برگزار کرد.

وی ادامه داد: در‌ دهم اسفند ماه آموزش‌هایی برای استفاده از سامانه نوید از طریق‌ کانال مفدای دانشگاه علوم پزشکی زنجان به دانشجویان اطلاع‌رسانی شد. ۱۴ اسفند ماه نیز اطلاعیه‌ای در زمینه امکان آموزش مجازی(غیرآنلاین) برای تمامی‌ دروس از طریق این سامانه فراهم شده بود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در دانشکده‌های مختلف دانشگاه اقدامات بسیاری در زمینه آموزش مجازی انجام شد، در ابتدا دانشجویان در زمینه کار کردن با سامانه نوید با مشکلاتی مواجه بودند. به عنوان مثال login دانشجویان به این سیستم با اختلال مواجه شده بود، البته این مشکل در حال حاضر‌ برطرف شده است.

وی اضافه کرد: برخی از دانشجویان هنگامی که وارد سامانه نوید می‌شدند؛ اما نمی‌توانستند فایل صوتی یا ویدئویی که استاد بر روی سامانه بارگذاری‌کرده است را دانلود کنند.

مهدی‌پور در ادامه با بیان اینکه فایل‌های برخی از دروس به صورت محدود بر روی سامانه نوید قرار گرفت خاطرنشان کرد: مطالب دروس عمومی مانند گروه معارف زبان و غیره نیز به سرعت در سامانه نوید بارگذاری شد. آموزش مجازی برای دروس عمومی‌پیش از شیوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز‌ پیگیری می‌شد.

وی با اشاره به میزان استقبال دانشجویان از آموزش‌های مجازی اظهار کرد: برای اینکه دریابیم دانشجویان به چه صورتی از سامانه نوید استفاده می‌کنند، یک نظرسنجی در کانال صدای دانشجو مربوط به شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان است قرار دادیم که بر اساس آن 23 درصد از دانشجویان در زمینه استفاده از این سامانه مشکل نداشتند‌.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: بر اساس نتایج این نظرسنجی، 57 درصد از سامانه نوید استفاده نکرده بودند، 21 درصد دانشجویان نیز در زمینه اتصال و عدم دسترسی به فایل مورد نظرشان مشکل داشتند. 23 درصد باقی مانده نیز در استفاده از سامانه مشکلی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: در دانشکده‌های مختلف علاوه بر سامانه نوید، استادان از راه‌های دیگر نیز برای آموزش‌‌های مجازی دانشجویان استفاده کردند. این استادان در تلگرام و واتس‌آپ گروه‌ تشکیل داده و مطالب آموزشی فایل‌های صوتی‌و تصویری خود را در این گروه‌ها قرار می‌دادند تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند.

مهدی‌پور با ذکر مثالی یادآور شد: درس‌ روانشناسی رشته کاردرمانی و درس پرتو گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در‌شبکه‌های مجازی‌گروه تشکیل‌ داده و مطالب را از این گروه پیگیری می‌کنند.

وی در پایان گفت: برخی از استادان با آموزش مجازی‌مخالف بودند؛ زیرا اعتقاد داشتند این نوع آموزش بازدهی‌کافی‌ را ندارد و در اختیار قرار دادن فایل پی‌دی‌اف، فیلم و فایل صوتی به دانشجویان را مناسب نمی‌دیدند. این استادان آموزش‌های خود را به پس از ایام تعطیلات عید موکول کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064092

وب گردی

وب گردی