تولید روزانه 2 هزار ماسک با الیاف نانو در دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از تولید روزانه دو هزار ماسک با الیاف نانو در مرکز رشد دانشگاه خبر داد که همه محصولات تولید شده در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی استان قرار می‌گیرد.

اسماعیل عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرامون اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور کلیه اقدامات تأمینی و پیشگیرانه در چهارچوب بخش‌نامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه و ستاد مقابله با کرونای استان صورت گرفته است.

وی افزود: فعال‌سازی ظرفیت‌های دانش‌بنیان در راستای مقابله و تأمین نیازهای منطقه ازجمله راهبردهای دانشگاه در این روزها بوده است. اکنون دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در اقدامی جهادی با همکاری سپاه امام صادق(ع) بوشهر و مشارکت مطلوب اساتید و دانشجویان نسبت به تولید و توزیع محلول ضدعفونی‌کننده دست و صورت ورود عملیاتی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: این محلول برای استفاده در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و عموم مردم در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید رئیسعلی دلواری و مجموعه دانشگاهی عالیشهر تولید شده است. باتوجه ابلاغ اخیر ریاست عالی دانشگاه، در صورت لزوم مجتمع عالیشهر در اختیار ستاد ملی کرونا و ستاد استانی قرار خواهد گرفت.

عبدالهی ادامه داد: اکنون با مشارکت سپاه امام صادق(ع) روزانه پنج هزار بطری محلول ضدعفونی کننده دست تولید می‌شود. درصورت تأمین به‌موقع و به اندازه نیاز، الکل و گیلیسیرین این عدد می‌تواند تا 10 هزار بطری در افزایش پیدا کند. شرکت تولید کننده محلول از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بیان واحد بوشهر نیز با مشارکت اساتید واحد تنگستان روزانه دو هزار ماسک با الیاف نانو در مرکز رشد دانشگاه تولید می‌کند. همه محصولات تولید شده در دانشگاه در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064101

وب گردی

وب گردی