خروج بیش از ۱۵ هزار دانشجوی خارجی از ایران

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: در ایام تعطیلات دانشگاهی به مناسبت مقابله با بحران کرونا تعداد ۱۵۶۸۰ دانشجو خارجی به کشور‌های خود بازگشته‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از سازمان امور دانشجویان، عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: پیام وزیر امور خارجه هند در قدردانی از مسئولان ایرانی به علت مساعدت در خروج بدون تشریفات دانشجویان هندی نشانه اهمیت دیپلماسی علمی در تقویت دیپلماسی عمومی است.
وی ادامه داد: در نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران، با همکاری و هماهنگی صورت گرفته میان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی و برخی مراجع ذیصلاح، زمینه‌ای فراهم شد تا دانشجویان بین المللی بتوانند در کمترین زمان ممکن و بدون تشریفات مرسوم اداری از کشور خارج شوند و صدور پیام پیام قدردانی وزیر امور خارجه هند از مسئولان ایرانی در همین راستا صورت گرفته است.
مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی افزود: با اقدامی که در هفته اول اسفندماه برای تسهیل خروج دانشجویان غیر ایرانی صورت گرفت حدود ۱۵۰۰۰ نفر دانشجو به کشور خود بازگشتند که رضایت خاطر مسئولان کشورهای مبدا و خانواده‌های این دانشجویان را در پی داشت.
علیزاد با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات دانشگاهی به مناسبت مقابله با بحران کرونا تعداد ۱۵۶۸۰ دانشجو به کشور خود بازگشته‌اند، گفت: البته لازم به ذکر است علیرغم خروج از کشور این دانشجویان همانند دانشجویان ایرانی در حال حاضر به صورت مجازی و آنلاین آموزش‌های دانشگاهی خود را دنبال می‌کنند.

گفتنی است؛ سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در یک پیام توییتری از مسئولان کشورمان، سفیر هند در ایران و گروه سفارت هند به مناسبت تسهیل بازگشت مسافران و دانشجویان هندی از ایران قدردانی کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064110

وب گردی

وب گردی