12 طرح دانشگاه آزاد اصفهان در مقابله با کرونا ارائه شده است/ ساخت نمونه اولیه کیت تشخصی کرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: به‌همت شبانه‌روزی گروهی متخصص از فناوران دانشگاه، نمونه‌های اولیه کیت‌های تشخیص کرونا در اصفهان ساخته شده و برای اخذ مجوز به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

پیام نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرامون اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: این دانشگاه از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور با فعال کردن ظرفیت‌های دانش‌بنیان واحدهای دانشگاهی استان به مقابله با این بحران اهتمام ویژه داشته است.

وی افزود: 12 طرح عملیاتی و پیشنهاده تاکنون برای جذب سرمایه و پیاده‌سازی به پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، اتاق بازرگانی استان اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و صندوق نوآوری و شکوفایی ارسال شده که اغلب این طرح‌ها مورد استقبال مجموعه‌های مذکور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: سه طرح در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد تصویب شده و مورد حمایت قرار می‌گیرد. صندوق نوآوری و شکوفایی استان اصفهان نیز برای چند طرح مرکز رشد این دانشگاه تأمین اعتبار کرده حمایت می‌کند. اتاق بازرگانی نیز از چهار طرح حمایت کرده و قول مساعد برای سرمایه‌گذاری مشترک داده است.

نجفی از گام بزرگ فناوران دانشگاه آزاد اصفهان در ساخت کیت‌های تشخیص کرونا خبر داد و گفت: به‌همت شبانه‌روزی گروهی متخصص از فناوران دانشگاه، نمونه‌های اولیه کیت‌های تشخیص کرونا در اصفهان ساخته شده و برای اخذ مجوز به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است. پیش‌بینی می‌شود این پروژه از اوایل سال آینده وارد فاز عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات و فرمول‌بندی داروی این ویروس نیز به مراحل قابل‌قبول خود رسیده و امید است با مساعدت سازمان غذا و دارو مرحله مطالعات و آزمایش‌های بالینی آن نیز با مساعدت وزارت بهداشت به‌زودی آغاز شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان درباره تولید محصولات مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز تصریح کرد: تولید محلول‌های ضدعفونی کننده سطوح و دست نیز به عهده واحد شهرضا گذاشته شده که در یک هفته گذشته تعداد 20 هزار بطری تولید و در مناطق محروم استان توزیع شده است. تعدادی از تولید روزانه واحد شهرضا به تأمین و پشتیبانی نیازهای بیمارستان فرهیختگان دانشگاه نیز اختصاص پیدا می‌کند.

نجفی ادامه داد: دانشجویان رشته طراحی و دوخت دانشکده سمای اصفهان نیز با تولید ماسک‌های سه لایه مطابق استانداردها و تأییدیه‌های دستگاه‌های ذیربط وارد عمل شده‌اند. ماسک‌های تولید شده نیز در مناطق محروم استان توزیع می‌شود و البته قسمتی نیز برای تامین نیازهای دانشگاه در بعد از ایام تعطیلی ذخیره خواهد شد.

وی عنوان کرد: طرح دانش‌بنیان ضدعفونی و غربالگری از طریق اشعه UV و اٌزون به‌همت مرکز تحقیقات اٌزون دانشگاه به تصویب و حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه رسیده که برای انجام غربالگری در ورودی ساختمان‌های عمومی و پرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا افراد مشکوک وارد فضاها نشوند. اولین سفارش ساخت این محصول از سوی دانشگاه بوده تا در ایام بعد از تعطیلات استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064136

وب گردی

وب گردی