فاز دوم «مرکز فناوری و نوآوری سینتک» در دانشگاه آزاد قزوین راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: توسعه مراکز رشد واحد قزوین در سال99، با راه اندازی فاز دوم مرکز فناوری سینتک در واحد قزوین ادامه خواهد داشت.

مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های علمی و پژوهشی واحدهای دانشگاهی این استان درسال99 اظهار کرد: برای سال جدید در نظر داریم که برروی حوزه پژوهش برای رفع نیازهای جامعه تمرکز داشته باشیم. وهمچنین برای توسعه مراکز نوآوری به شکل تخصصی و توسعه مدارس مهارتی، برنامه‌های خوبی داریم که امیدواریم درسال جدید آن‌ها را اجرایی کنیم.

وی افزود: توسعه مراکز رشد واحد قزوین در سال جدید با را با راه اندازی فاز دوم مرکز فناوری سینتک در واحد قزوین ادامه خواهد داشت؛ این پروژه جدید به مساحت هفت هزار متر است که پس از اتمام جریان ویروس کرونا، توسط ریاست عالی دانشگاه افتتاح خواهد شد.

موسی خانی ادامه داد: به طور کلی توسعه مراکز رشد، توسعه مدارس مهارتی، توسعه مراکز تحقیقاتی و توسعه شتاب دهنده‌های سخت افزاری، جزو برنامه های اصلی دانشگاه آزاد قزوین در سال99 خواهد بود تا بتوانیم با رویکرد بهتری در خدمت جوانان، دانشجویان و استان و حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه آن ها باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به برنامه های این دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت گفت: در سال گذشته تلاش‌های خوبی از سوی اداره کل ارتباط با صنعت و معاونت پژوهشی در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت انجام شد که امیدواریم در سال جدید نیز این تلاش ها ادامه داشته باشد؛ در سال جدید به دنبال این هستیم که واحد قزوین را به عنوان یکی از مراکز مهمR&D در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی تبدیل کنیم که البته در این راستا با چندین شرکت صنعتی مذاکرات زیادی داشتیم تا بتوانیم نیازهای آنها را در زمینه تهیه سخت افزار و ماشین های اتوماتیک برآورده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صدد این هستیم در سال99،اقدامات خوبی را در حوزه مهندسی پزشکی انجام دهیم تا علاوه بر رفع مشکلات کشور، در زمینه تاسیسات مهندسی پزشکی و حوزه‌های بیمارستانی اقدامات موثر تری انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064149

وب گردی

وب گردی