طهرانچی به خاطر تخصصش تحریم شد

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس درباره تحریم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر طهرانچی را به خاطر تخصصش تحریم کردند؛ زیرا او در انرژی هسته‌ای فعالیت داشته است.

محمدحسین یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند نفر از شخصیت‌های کشور گفت: چنین تحریم‌هایی از مدت‌ها قبل شروع شده و علت آن درست درک نشدن انقلاب اسلامی ایران توسط دشمنانش است. دشمنان ایران هنوز درک درستی از اوضاع سیاسی و قدرت آن در حوزه جنوب غرب آسیا و عرصه بین‌الملل ندارند. جمهوری اسلامی ایران در مسائل زیاد منطقه‌ای و بین‌المللی موفق بوده است.

وی در ادامه با در نظر داشتن تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران اظهار کرد: آمریکایی‌ها با این اقدامات به دنبال محدود کردن جمهوری اسلامی ایران هستند اما خدا دشمنان کشورمان را از احمق‌ها قرار داده است، آنها به دلیل درست نفهمیدن و درک نکردن ماهیت انقلاب اسلامی ایران دست به اقداماتی می‌زنند که در همین تحریم اخیر مشخص است.

یادگاری ادامه داد: آن‌ها حتی چندی قبل در اقدامی مضحک آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان را نیز تحریم کردند که جواب خود را نیز از این شخصیت گرفتند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس درباره مقابله با تحریم‌های آمریکا گفت: کاری که باید در برابر آن انجام دهیم برنامه‌ریزی‌های مناسب برای مقابله با چنین اقداماتی است. کار علمی خودمان را طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید رو به جلو ببریم و نباید تحریم جلوی این فعالیت‌ها را بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: خط سیر مسائل نظامی و سیاسی ز بیانات امام خمینی(ره) و رهبر مظعم انقلاب گرفته شده که در موضوعات علمی نیز باید از رهنمودهای مقام معظ رهبری پیروی کرد. مسئولان کشور هم حل مشکلات کشور توسط مذاکره را بایداز ذهن خود دور کنند. آن‌ها باید زیر ساخت ها و اهداف را برنامه ریزی کنند تا از مشکلات موجود به خوبی عبور کنیم.

وی درباره تحریم طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد گفت: او را به خاطر تخصصش تحریم کردند زیرا او در انرژی هسته‌ای فعالیت داشته است.طرف مقابل کار اشتباهی می‌کند اما ما باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا از چنین تهدیداتی استفاده کنیم و مشکلات تبدیل به فرصت شود همچنین در ادامه فعالیت های علمی خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064156

وب گردی

وب گردی