ارتباط نرم افزارهای موبایل و یادگیری زبان چیست؟

یادگیری یک زبان پس از اوایل دوران کودکی در خانه، با وجود این واقعیت که مردم در واقع می توانند زبان‌های سوم یا چهارم را یاد گیرند؛ غالباً به عنوان یادگیری زبان دوم شناخته می‌شود. این روزها تلفن همراه نقش مهمی در این راستا ایفا می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در کانادا (کشور دو زبانه)، هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی به طور گسترده در مراکز شهری فوق العاده متنوع تدریس می‌شوند.

یادگیری زبان از طریق برنامه‌های رایگان یا ارزان قیمت در موبایل یکی از راه‌های محبوب بزرگسالان برای یادگیری زبان است. Busuu ، Babbel، Memrise و Duolingo برخی از این برنامه‌ها هستند.

برنامهها چگونه دستور زبان را آموزش میدهند؟

این برنامه ها به آموزش عبارات و لغات ساده می‌پردازند. گرامر ستون فقرات یک زبان است. این ساختاری است که کلمات در آن جای می‌گیرند و برای کاربران زبان معنی می دهند. گرامرهای آنلاین از گرامرهای جمله استاندارد که متن های چاپی را تایپ می کنند به علت‌های بی شماری منحرف شده اند.

معنی ساختار زبان

مطالعه دستوری عمدتاً شامل دو سطح ساختار زبان است: عناصر اضافه شده به یک کلمه (مورفولوژی) و سازماندهی کلمات در یک جمله (نحو).

زبان‌هایی که عمدتاً بر اساس ترتیب کلمات در یک جمله سازماندهی می‌شوند، مانند انگلیسی، تحلیلی توصیف می‌شوند. زبانهایی که اطلاعات بیشتری در مورد شکل گیری کلمات دارند، مانند روسی، به عنوان مصنوعی توصیف شده اند.

بعضی از زبان‌ها بسیار مصنوعی یا چندترکیبی هستند؛ زبانی که در آن نقش‌های نحوی عمدتاً از طریق ترکیب عناصر واژگانی و دستوری در قالب واژه‌هایی پیچیده و طولانی نشان داده می‌شود، زبان چندترکیبی (polysynthetic language) یا زبان انضمامی (incorporating language) نامیده می‌شود. «Ojibwe» یکی از مثال‌های این زبان است.

انتقال‌های دیجیتالی

فرم‌های کلمه‌ای مانند #topic یاonlinehandle@ به عنوان ارتباط معمولی در ژانرهای دیجیتالی مربوطه درک می شوند.

در توییتر، کاربران اشکال و مرزهای گرامر را محدود می‌کنند زیرا نوشته‌ها توسط کارکتر‌ها (280) محدود می‌شوند نه توسط کلمات. توییت‌ها از اختصارها به روشهای دستوری استفاده می کنند، مانند RT برای retweet یا DM برای پیام مستقیم.

متن به عنوان مکالمه ای که با سرعت گفتار تایپ می‌شود، عمل می‌کند. ایموجی ها در متون می‌توانند اطلاعات تصویری و گرافیکی را به تنهایی یا با کلماتی به اشتراک بگذارند تا تفاوت های عاطفی فوری قابل خواندن را نشان دهند.

تأثیر بر یادگیری زبان

اگر اهل کار زیاد با تلفن همراه هستید می توانید از نرم افزارهایی که به زبان مورد نظرتان است، استفاده کنید تا بدین روش آموختن را برای خود ساده تر کنید.

برنامه هایی مانند Duolingo، Babbel، و busuu می توانند سرگرم کننده و مفید باشند و به شما کمک کنند تا در هر زمان از زبان خود استفاده کنید.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از برنامه ها برای یادگیری زبان برای زبان آموزانی که قبلا در یک دوره شرکت کرده اند، می تواند مفید باشد.

بیشتر آموزش زبان دوم، حتی در برنامه های تلفن همراه، بر توجه به کنوانسیون های چاپی و نه دیجیتالی، همچنان بر گرامرهای قدیمی تمرکز دارد.

دستورالعمل دستور زبان هنوز هم در تدریس زبان دوم و خصوصاً تست‌های تمرینی وجود دارد.

این دستورالعمل زبان تعاملی خلاقانه را که در مبادله دیجیتال اتفاق می‌افتد نادیده می گیرد. برنامه های آموزش زبان باید تأیید کنند که اشکال جدید کلمات و فرم‌های دستور زبان برای ماندن و استفاده از آنها در آموزش و یادگیری زبان است. زبان آموزان می توانند به عناصر زبانی متقابل مانند: #، @ و شکلک‌ها تکیه کنند.

همه گرامرها با تغییر زبان در گذر زمان و از طریق استفاده در متن های خاص تغییر پیدا می‌کنند. ممکن است ما از زبان انگلیسی مانند شکسپیراستفاده نکنیم، اما می‌توانیم به روزرسانی‌هایی که در دنیای دیجیتال در مورد آن اتفاق افتاده را بیاموزیم.

هشتگ ظهور نوع جدیدی از شکل کلمه با فرم خاص خود است که در واقع بازسازی نحوه ساختن کلمات و معانی به یک روش جدید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064199

وب گردی

وب گردی