کرونا فرصتی برای دیدن سربازان گمنام بهداشت

اکنون که در حال عبور از تنگنایی هستیم که سلامتی بشر را نشانه گرفته است، بی انصافی است اگر کادر بهداشت را نادیده بگیریم و قدردان زحمت های آنها نباشیم.

گروه دانشگاهایسکانیوز، کلمات زبان دارند و حرف می‌زنند! کلمات همچون پُتک وزن دارند! کلمات جسم و روح دارند!

همواره بوده‌اند. خیلی قبل تر از آنکه خیلی‌ها باشند. همواره پیشرو بوده‌اند و مسیر جاده را صاف کردند. اولین نفر آمده‌اند و آخرین نفر رفته‌اند.آنقدر بوده‌اند که نبودنشان را حتی نمی‌توانیم تصور کنیم.

کادر بهداشت این سربازان گمنام، بی سرو صدا، همیشه و در همه جا حضور داشته‌اند که گاهی یادمان می‌رود اگر نباشند چه به سرمان خواهد آمد. اما خوب است گاهی به خودمان یادآوری کنیم که درمان و بهداشت ۲ بال پرنده سلامتی هستند که حضور هر ۲ بال ضامن در اوج ماندن این پرنده است. جهل است اگر درمان را بدون بهداشت و بهداشت را بدون درمان کامل بدانیم.

هستند و بوده‌اند انسان‌های شریفی که سال‌های سال صادقانه در این راه خدمت کرده‌اند و چه بسا جان بر سر این حرفه نهاده‌اند.
اکنون که در حال عبور از تنگنایی هستیم که سلامتی بشر را نشانه گرفته است، بی انصافی است اگر کادر بهداشت را نادیده بگیریم و قدردان زحمت های آنها نباشیم.

شاید کرونا فرصتی باشد برای دیدن و قدر‌شناسی از آدمهایی که بودنشان ضامن بودنمان است.

متاسفانه این روزها خواسته یا ناخواسته! مسئولین‌ما نه تنها در ادای وظیفه خود بلکه در ادای کلمات دچار اشتباه شده‌اند و با صرف لفظ کادر درمان خاطراتی را مخدوش کرده‌اند، اما بدانید که ما سخت قدردان شما بوده‌ایم و خواهیم بود.

به حمدالله دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی، عصر امروز در حرکتی هوشمندانه، ابلاغیه تشویقی کادر بهداشت را به رؤسای دانشگاه ها ارسال کرده اند. که جای تشکر دارد.

دبیر کارگروه آموزش و پژوهش شورای مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی*

انتهای پیام/

کد خبر: 1064204

وب گردی

وب گردی