فروش دانش بنیان از مرز ۱۲۰هزار میلیارد تومان عبور کرد

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: این شرکت ها که اکنون به سمت تاثیر گذاری در اقتصاد کلان حرکت می‌کنند در سال ۹۸، برابر با ۱۲۰هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اسماعیل قادری فر در خصوص سهم تولید دانش‌بنیان ها در تولید ملی گفت: معاونت علمی و فناوری سعی کرده در سال های اخیر با حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان در معنی دار شدن اقتصاد دانش بنیان و تاثیرگذاری آن بر اقتصاد کلان کشور برنامه ریزی کند.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تعداد شرکت های دانش بنیان احراز صلاحیت شده از مرز ۴ هزار و ۸۰۰ شرکت تا پایان بهمن ماه امسال عبور کرده است، بیان کرد: برنامه حمایت از شرکت های دانش بنیان رسما از سال ۹۳ آغاز شده و از آن به بعد هم شاهد این هستیم که تعداد شرکت ها افزایش یافته اند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان به مرحله‌ای رسیده اند که فروش و صادرات به سایر کشورها دارند، گفت: البته این شرکت ها در راستای تامین نیاز مردم گام بر می دارند. اکنون میزان فروش و صادرات این شرکت ها به قدری رسیده که می توانند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند؛ این میزان در سال های اخیر نیز بیشتر شده است.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با اشاره به میزان فروش شرکت های دانش بنیان در سال ۹۷ گفت: خوشبختانه فروش شرکت ها در سال ۹۷، برابر با ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده و نشان دهنده این است که کم کم مقوله اقتصاد دانش بنیان در منظومه اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده و به سمت تاثیر گذاری در اقتصاد کلان حرکت می کنند.

فروش دانش بنیان در سال ۹۸ از مرز ۱۲۰هزار میلیارد تومان عبور کرد

وی با اشاره به فروش شرکت های دانش بنیان در سال ۹۸ تاکید کرد: فروش این شرکت ها در سال ۹۸ از مرز ۱۲۰هزار میلیارد تومان عبور کرد. فروش این شرکت ها بیشتر در حوزه دارو، سلول بنیادی و طب بازساختی، لیزر و فتونیک و فناوریهای پیشرفته بوده است.

قادری فر با بیان اینکه این محصولات علاوه بر محصولات جدید که با نوآوری و توسعه تکنولوژی به تولید رسیده اند، محصولاتی جایگزین اقلام وارداتی بوده است، گفت: میزان فروش این شرکت ها تاثیرگذاری زیادی در صرفه جویی ارزی داشته است. به عنوان مثال در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی ۳درصد وابسته به کشورهای خارجی هستیم که امید داریم این سه درصد را تا سال آینده برطرف کنیم؛ در سایر حوزه ها نیز همینطور است.

رشد ۳۰ درصدی تعداد شرکت های دانش بنیان طی یک سال

قادری فر با بیان اینکه برآوردهای ما حاکی از این است که با توجه به تحریم های اقتصادی از سوی استکبار جهانی امریکا، شرکت های دانش بنیان از لحاظ کمی رشد داشته اند، تاکید کرد: سال ۹۷ تعداد ۳هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان تایید شده بودند ولی این تعداد در سال ۹۸ به ۴ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان و رشد سی درصدی رسید.

وی ادامه داد: این نشان می دهد که در تنگناهای اقتصادی کشور ناشی از تهدید های استکبار جهانی و تحریم، شرکت های دانش بنیان توانسته اند خوش بدرخشند به طوریکه توانستند بار تامین نیازمندیهای مردم را از طریق تولیدات فناورانه و کسب و کارهای دانش بنیان به دوش بکشند.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به میزان اشتغال در شرکت های دانشبنیان ادامه داد: آمار اشتغال شرکت های دانش بنیان تا کنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1064271

وب گردی

وب گردی