3 هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری و توزیع شد

مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد از جمع آوری سه هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان کمک‌های مردمی و توزیع آن به نیازمندان تحت پوشش خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید احسان گتمیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، مبالغ دریافتی را مربوط ۱۱ ماه سال گذشته عنوان کرد و افزود: مبالغ جمع آوری شده در قالب صدقات، طرح های مبتنی بر نیاز (جهیزیه، کمک به سیل زدگان، مسکن ، اکرام ایتام و غیره) به صورت نقدی و غیرنقدی بوده است.

وی با بیان اینکه از مبلغ یاد شده هزار و 2 میلیارد تومان در قالب نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی بوده است، تصریح کرد: از مجموع مبالغ دریافتی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب صدقات پیامکی بوده که از طریق تلفن همراه با روشهای مختلف پرداخت شده است.

وی گفت: در حال حاضر 5 میلیون و ۸۰۰ هزار صندوق جمع آوری صدقات در منازل مردم سراسر کشور و نیز یک ۱۸۳ هزار صندوق در سطح معابر و ۱۱۰ هزار صندوق در اماکن ، مجموعه های تجاری، فرودگاه ها و دیگر مکان‌های مناطق مختلف وجود دارد.

به گفته مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد از مجموع مبالغ دریافتی ۳۷۲ میلیارد تومان نیز از مربوط به صندوق‌های صداقت منازل، معابر و اماکن بوده که تا آخر بهمن ۹۸ جمع آوری شده است.

وی در خصوص کمک های مردمی در خصوص جشن نیکوکاری نیز که همه ساله از دهم اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد شروع و تا شانزدهم بهمن ماه ادامه دارد، گفت: امسال برای نخستین بار با توجه به شرایط موجود و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ، مردم از طریق سامانه کمیته امداد، کد ussd (سرویس آنی پرداخت) تلفن همراه ستاره ۸۸۷۷ ستاره یک مربع از مجموع کمک‌های دریافتی ۳۲۳ میلیون تومان تا ۲۴ اسفندماه کمک‌های خود را واریز کردند.

به گفته وی، به رغم غیر حضوری بودن مردم برای اهدا کمک‌های خود به صورت نقطه به نقطه تا ۲۴ اسفند ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مشارکت های مردمی در جشن نیکوکاری ۲۸ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064276

وب گردی

وب گردی