رضایت 99 درصدی روسای انجمن اولیا و مربیان از آموزش‌های مجازی

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: 99 درصد روسای انجمن اولیا و مربیان از آموزش‌های مکمل و از راه دور صدا و سیما و شبکه‌های مجازی رضایت داشتند.

نورعلی عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بازخورد والدین در زمینه آموزش‌های مجازی از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی اظهار کرد: در اواخر اسفند ماه دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش به‌طور تصادفی 10 تا 20 مدرسه در هر استان را انتخاب و با انجمن مدارس تماس تلفنی برقرار کرد. این مدارس در مقاطع مختلف و شهرهای کوچک و بزرگ کشور قرار داشتند.

وی ادامه داد: بیشتر این مدارس از طریق فضای مجازی آموزش از راه دور را در دستور کار خود قرار داده بودند، به‌طوری که معلمان مباحث آموزشی را از طریق شبکه‌های اجتماعی به دانش‌آموزان آموزش داده و اشکالات آن‌ها را نیز رفع می‌کنند. 99 درصد روسای انجمن اولیا و مربیان از این آموزش‌ها رضایت داشتند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر مدرسه‌ای وجود ندارد که بتوان گفت برنامه‌ای را برای آموزش مجازی دانش‌آموزان در نظر گرفته نباشد. افرادی که از سوی دفتر با آن‌ها تماس برقرار شد، رئیس انجمن اولیا و مربیان مدارس بوده و از اجرای برنامه‌های آموزش از راه دور رضایت داشتند.

وی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته، مدرسه‌ای وجود نداشت که آموزش در آن تعطیل شده باشد. لازم به ذکر است برقراری تماس با نمایندگان اولیا و مربیان استان‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

عباسپور با اشاره به رضایت انجمن اولیا و مربیان مدارش کشور از آموزش‌های مجازی اظهار کرد: ما به طور تصادفی با مناطق کوهستانی، دور افتاده، استان و شهرستان نیز تماس برقرار کردیم و چگونگی اجرای آموزش‌های مجازی را جویا شدیم. خوشبختانه نتایج تمامی مناطق رضایت بخش بود.

وی اضافه کرد: البته تعداد کمی از والدین در برخی نقاط کشور از پایین بودن سرعت اینترنت گلایه داشتند. همچنین برخی از خانواده‌ها دارای یک گوشی و بیش از یک فرزند مدرسه‌ای بوده و برای آموزش‌ از راه دور هر 2 دانش‌آموز با مشکل مواجه بودند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی از خانواده‌ها گوشی مناسبی نداشتند تا فرزندانشان بتواند مباحث آموزشی را از این طریق پیگیری کند. برخی خانواده‌ها مدعی بودند نظم و انضباط خاصی در مدارس حاکم است و دانش‌آموزان بر اساس مسائل درسی را با جدیت دنبال می‌کنند، اما برقراری این نظم در خانه به طور کامل امکان پذیر نیست، به همین منظور ممکن است دانش‌آموزان در پیگیری مباحث درسی آن‌طور که باید جدی نباشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌ها پیشنهاد دادند پس از تعطیلات عید، آموزش و پرورش روزهایی را برای برگزاری آزمون مجازی مشخض کند تا دانش‌آموزان جدی‌تر مباحث درسی خود را پیگیری کنند. البته تعداد این دانش‌آموزان بسیار پایین است، کم نیستند افرادی که با جدیت مباحث درسی را به طور خودکار دنبال می‌کنند.

عباسپور تصریح کرد: برنامه‌های آموزش از راه دور متعدد است، یک برنامه توسط معلمان مدارس پیش می‌رود. همچنین صدا و سیما با آموزش‌های مکمل، مفاهیم آموزشی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. هر مدرسه نیز با برنامه‌ریزی‌ از پیش تعیین شده در ساعات مشخص آموزش از راه دور را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد، به طوری که مشخص است دانش‌آموز در ساعت خاصی از روز با کدام معلم خود کلاس مجازی دارد.

وی بیان کرد: برخی از مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند که با تجهیزات و امکاناتی که دارند، می‌توانند آموزش سایر مدارس را نیز تحت پوشش خود بگیرند. گزارش تمامی این موارد تدوین و به وزیر آموزش و پرورش ارائه شده است.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: به نظر می‌رسد مدارس با جدیت آموزش از راه دور را دنبال می‌کنند آموزش‌های مجازی برای مدارس تجربه خوبی به‌شمار می‌رود، زیرا در صورت بروز شرایط ناگهانی، مدارس آمادگی لازم را دارند تا دانش‌آموزان از فراگیری مباحث آموزشی عقب نمانند. مدارس می‌توانند شرایط پیش آمده را به فرصت تبدیل کنند تا بتوانند زیر ساخت لازم برای این آموزش را در مدارس فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064293

وب گردی

وب گردی