تصمیم ناگهانی بانوی تنیسور/ استارت مخفیانه پروسه لغو المپیک 2020/ ادامه لغو مسابقات جهانی

با بسته خبری اخبار رشته های ورزشی ایران و جهان (منهای فوتبال) با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حجم اخبار سایر رشته های ورزشی ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پروسه تعویق رقابت‌های المپیک آغاز شد

در حالی که شیوع ویروس کرونا باعث مختل شدن وقایع ورزشی در سراسر جهان شده است، کشور ژاپن ثابت‌قدم بوده است و می‌گوید مسابقات المپیک توکیو 2020 در موعد موردنظر برگزار خواهد شد. اما درعین‌حال برخی از منابع آگاه در کمیته سازمان‌دهی می‌گویند که بی‌سروصدا برای تأخیر احتمالی المپیک در حال برنامه‌ریزی هستند. طبق گزارش رویترز، کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ در توکیو پروسه بررسی تعویق این رقابت‌ها به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا را آغاز کرده است.

خداحافظی تنیسور مطرح بانوان با این رشته ورزشی

آندره‌آ پتکوویچ، نفر نهم رده‌بندی تنیسورهای زن جهان برای وداع با این رشته در سال جاری میلادی برنامه‌ریزی می‌کند. پتکوویچ در این رابطه اظهار داشت: به احتمال فراوان در سال 2020 از تنیس کناره‌گیری می‌کنم. می‌خواهم یک فصل کامل را سپری کنم و سپس برای همیشه از دنیای تنیس کنار بروم. این تنیسور 32 ساله آلمانی سابقه 6 قهرمانی در تورنمنت‌های WTA (انجمن تنیسورهای حرفه‌ای زن جهان) را دارد.

پیام نادال برای ماندن در خانه در زمان کرونا

ویروس کرونا تمامی اروپا و البته جهان را درگیر کرده همین موضوع باعث شد تا مسابقات تنیس هم به مدت طولانی لغو شود. رافائل نادال مرد شماره ۲ تنیس جهان هم با این شرایط آکادمی خود را تعطیل کرد تا کارمندان و ورزشکاران آکادمی در سلامتی و امنیت کامل باشند. نادال در پیامی به همه مردم جهان و هوادارانش گفت: در ابتدا از همه شما عذرخواهی می‌کنم که مدتی را در فضای مجازی نبودم. شرایط بسیار سختی است. این ویروس همه جهان را درگیر کرده به همین خاطر بهترین راه این است که در خانه بمانیم.

مربی سابق بولت هم خواستار تعویق المپیک شد

گلن میلز مربی سابق اوسین بولت ستاره دوومیدانی جهان از کمیته بین‌المللی المپیک خواست تا بازیهای توکیو را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق بیندازند. میلز در مصاحبه عنوان کرد: نظر من این است بازی های المپیک توکیو تا سال ۲۰۲۱ به تعویق بیفتد. این شرایط بی سابقه است. من فکر می‌کنم المپیک در زمان اعلام شده برگزار نشود چون تمامی جهان درگیر ویروس کرونا شده است.

تست کرونای مسافران توسط قهرمان المپیک

با وجود اینکه توصیه شده که مسافرت ها لغو شوند اما کماکان اتوبان ها و بزرگراه های کشور شاهد حضور اتومبیل مسافران هستند.
بر همین اساس در ورودی بزرگراه ها و شهرها نیروهای امدادگر مقابله با ویروس کرونا مستقر شده و مسافران و اتومبیل ها را مورد ارزیابی و تست قرار می دهند. نکته حال اما حضور هادی ساعی قهرمان المپیک و جهان در رشته تکواندو در میان جمعیت داوطلبان هلال احمر بود که امروز در ورودی اتوبان کرج ایستاده و از مسافران و اتومبیل ها تست کرونا می گرفتند. هادی ساعی امروز در میان داوطلبان جمعیت هلال احمر در حالی که لباس ایمنی به تن و ماسک به صورت داشت با تب سنج و وسایل مربوط به تست کرونا از مسافران تست گرفت.

مسابقات جهانی هاکی روی یخ لغو شد

مسابقات جهانی هاکی روی یخ مردان که قرار بود به میزبانی زوریخ و لوزان برگزار شود به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو شد. این مسابقات قرار بود ۸ تا ۲۴ می برگزار شود. در همین خصوص رئیس فدراسیون جهانی هاکی روی یخ گفت: کرونا مشکل جهانی است که برای مهار آن به حمایت همه دولت ها نیاز است. فدراسیون جهانی هم هر کاری که لازم باشد برای غلبه بر این مشکل انجام می دهد.

لغو مسابقات جهانی کشتی آزاد فرنگی ناشنوایان

رئیس انجمن کشتی ناشنوایان از لغو مسابقات جهانی کشتی آزاد فرنگی ناشنوایان در تمام رده‌های سنی به میزبانی ترکیه خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه تیم‌های ملی کشتی آزاد فرنگی در تمام رده‌های سنی قرار بود خردادماه در مسابقات جهانی حضور داشته باشند به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری این ویروس مسابقات جهانی کشتی آزاد فرنگی در تمام رده‌های سنی از سوی فدراسیون جهانی لغو شد و به مهرماه موکول شد.

هاشمی: تمرین تیراندازان در خانه خوب پیش می‌رود

الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ ایران ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی سرشار از سلامتی و شادکامی برای هموطنان عزیزمان در مورد شرایط تیم ملی در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: تیراندازان تا ۲۸ اسفند به صورت انلاین تمرینات خود را در خانه پیگیری کردند. از ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین استراحت خواهند داشت و از پنجم فروردین قرار است دوباره تمرینات خود را در خانه آغاز کنند. باید تا آخر هفته منتظر شویم تا ببینیم شرایط چه می شود. اگر وضعیت بهتر شود از هفته آینده اردوی متمرکز را آغاز می‌کنیم در غیر این‌صورت که تمرینات را همین گونه ادامه خواهیم داد تا شرایط بهتر شود.

تمرین آزادکاران زیر نظر کادر فنی در حال اجراست

ابراهیم مهربان مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا و لغو اردوهای تیم های ملی به واسطه حفظ سلامتی کشتی گیران، با تمامی ملی پوشان در تماس هستیم و با تشکیل یک گروه در فضای مجازی برنامه تمرینی را به آنها می دهیم. خوشبختانه تمامی ملی پوشان در سلامتی کامل هستند و به صورت انفرادی در حال انجام تمرینات خود هستند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشخص نبودن زمان و مکان رقابت های گزینشی، امکان برگزاری اردوها نبود اما کشتی گیران باید آمادگی خود را حفظ کنند تا هر زمان که شرایط مهیا شد، بتوانیم زودتر آن ها را به مرز آمادگی لازم برسانیم.

کد خبر: 1064297

وب گردی

وب گردی