طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده دست در دانشگاه آزاد نجف آباد

دستگاه ضدعفونی کننده دست با همکاری مرکز تحقیقات فن آوری های نوین ساخت وتولید و مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانروز از نجف آباد، امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آبادگفت: دستگاه ضدعفونی کننده دست می تواند در ورودی محل هایی که امکان تعطیلی آنها در شرایط کنونی نیست و از طرفی تردد افراد دراین مکان ها زیاد است مانند بانک ها، فروشگاه های زنجیره ای و یا حتی جایگاه های پمپ بنزین قرار داده شود و به کمک آن، دست افرادی که وارد این محل ها می شوند را در بدو ورود ضد عفونی نمود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم رعایت بهداشت عمومی و فردی در شرایط کنونی جهت پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا گفت: دستگاه مذکور علاوه بر استفاده در مکانهای عمومی قابل استفاده در منزل نیز میباشد.

نقش به ویژگی عملکرد دستگاه ضد عفونی کننده بدون نیاز به تماس فیزیکی با دستگاه اشاره نمود و افزود: با قرار گرفتن دست در زیر دستگاه، با فعال شدن سنسور تشخیص، این دستگاه مواد ضدعفونی کننده را روی دست اسپری می نماید و پس از چند ثانیه، دستگاه با جریان هوای گرم باعث تثبیت ماده ضد عفونی روی دست می شود.

وی افزود: این دستگاه دارای دو مخزن ۲۵۰ میلی لیتری بوده که می تواند پاشش روی هر دو دست را به صورت همزمان انجام دهد و پس از اتمام مخزن، تعویض آن به سادگی قابل انجام می باشد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد گفت: هر مخزن به طور متوسط می تواند حداقل حدود ۳۰۰۰ بار عمل ضد عفونی را انجام دهد که برای محیط های شلوغ و پر رفت و آمد مانند بانک ها یا فروشگاه های زنجیره ای بسیار مناسب است.

وی در پایان گفت: وزن دستگاه بسیار پایین بوده و بهترین مکان برای نصب آن به دیوار ورودی ساختمان می باشد، ولی امکان تعبیه پایه برای آن نیز میسر بوده تا در هر قسمت از محل مورد نظر که لازم است قرار داده شود.

کد خبر: 1064305

وب گردی

وب گردی