قهرمانی آسنسیو در مسابقات پلی استیشن/ پیشنهاد جالب اینفانتینو برای فوتبال جهان/ لغو مسابقات لالیگا تا اطلاع ثانوی

با بسته خبری اخبار ورزش بین الملل با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار ورزش بین الملل بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزش بین الملل، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

رهایی اینتر از قرنطینه بعد از گذشت ۱۴ روز

دو هفته پیش و بعد از دربی حساس ایتالیا بین دو تیم یووه و اینتر بود که بازیکنان نراتزوی پس از مثبت شدن تست کرونای ستاره بیانکونری یعنی دانیاله روگانی وارد قرنطینه شدند.بازیکنان اینتر در دو هفته گذشته و از تاریخ ۸ مارس تا به حال از خانه‌های خود خارج نشده بودند. با این حال کالچو مرکاتو گزارش داده که هیچ کدام از بازیکنان اینتر در این بازه ۱۴ روزه علائمی مبنی بر مثبت بودن تست کرونا نشان ندادند بنابراین حالا می توانند بدون مشکل خانه هایشان را ترک کنند و بدون محدودیت به خرید و انجام امور روزمره از این دست بپردازند.

پدر ستاره رئال: پسرم مرتکب هیچ اشتباهی نشده!

با وجود این که لوکا یوویچ پیش از سفر به صربستان برای حضور در مراسم جشن تولد نامزدش تمام تست های پزشکی مربوط به ویروس کرونا را پشت سر گذاشته بود اما با این وجود انتقادات زیادی نسبت به خارج شدن او از اسپانیا مطرح شد چرا که یوویچ در معرض بازیکن بسکتبال رئال مادرید که تست کرونایش مثبت شده بود، قرار داشته است. یوویچ حالا در صربستان نیز حاشیه ساز شده و اخیراً صحبت‌هایی در مورد مجازات احتمالی او از سوی سران دولتی مطرح شده است. با این وجود پدر این بازیکن معتقد است که پسرش مرتکب هیچ گونه اشتباهی نشده است. میلان یوویچ در این باره گفت: " لوکا دوبار آزمایش کرونا داده که پاسخ هر دو آنها منفی بوده است. به همین دلیل بود که او فکر کرد که می تواند به صربستان سفر کند. حالا اما به نظر می‌رسد که او یک مجرم است. اگر لازم باشد به زندان هم خواهد رفت. من کاملاً با صحبت های نخست وزیر و رئیس جمهور صربستان موافق هستم اما تنها در صورتی که مقصر بودن لوکا ثابت شود. اگر کار اشتباهی کرده بود واقعا از چنین تصمیماتی حمایت می کردم اما او بعد از آمدن به بلگراد در خانه مانده است. برخی عکس‌هایی که از او و نامزدش منتشر شده مربوط به کشور اسپانیا است."

کرونا و خسارت عجیب و غریب پنج لیگ معتبر اروپایی

لیگ یک فرانسه از تاریخ 13 مارس و به علت شیوع ویروس کرونا در این کشور به حالت تعلیق درآمده و هنوز تاریخ دقیقی برای از سر گیری مسابقات اعلام نشده است. در حالیکه زمزمه هایی در برخی کشورها مانند ایتالیا و انگلیس در مورد از سر گیری بازی ها از ماه آتی شنیده شده، برنارد کایازو تاکید کرد لیگ فرانسه حداقل تا اواخر خرداد تعطیل بوده و ادامه این روند می تواند به ورشکستگی بسیاری از تیم ها منج شود. برنارد کایازو در همین خصوص گفت:"من خیلی خیلی نگران باشگاه ها هستم. بدون کمک دولت، ظرف شش ماه و نیمی از باشگاه های دچار ورشکستگی خواهند شد. پنج لیگ بزرگ اروپا در حال حاضر چهار میلیارد یورو ضرر کرده اند و این رقم برای لیگ فرانسه بین 500 تا 600 میلیون یورو بوده است."

قهرمانی ستاره رئال در مسابقات پلی استیشن لالیگا

در حالی که رقابت های ورزشی در سراسر دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده، لالیگا اما رقابت های خود را به شکل دیگر و در قالب پلی استیشن ادامه داده است. رقابت هایی که توسط شرکت ایبای لانوس، پخش کننده فیلم های ویدیویی اسپانیایی، برنامه‌ریزی شده و برخی بازیکنان لالیگایی با شرکت در آن در قالب یک جام به انجام بازی FIFA 20 پرداختند. قهرمان این رقابت‌ها اما ستاره جوان رئال‌مادرید یعنی مارکو آسنسیو بود که چند ماهی است که به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو دور از ترکیب کهکشانی ها بوده است. این ستاره ۲۴ ساله در مسابقه فینال آرتور روبیال، بازیکنان لگانس را با نتیجه ۴-۲ شکست و به مقام قهرمانی رقابت‌ها دست یافت.

اردوی مجازی کشتی گیران در روزهای قرنطینه

بعد از بازگشت ملی پوشان کشتی آزاد و فرنگی از مسابقات آسیایی هند، اردوهای این تیم ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و هنوز هم مجوزی برای برپایی اردو صادر نشده است. غلامرضا محمدی و محمد بنا سعی دارند در روزهای قرنطینه نیز حسابی برنامه های تمرینی و نوع تغذیه ملی پوشان را زیر نظر داشته باشند تا با شروع دوباره اردوها به مشکل برنخورند. ابراهیم مهربان مربی تیم ملی کشتی آزاد در این باره گفت:با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا و لغو اردوهای تیم های ملی به واسطه حفظ سلامتی کشتی گیران، با تمامی ملی پوشان در تماس هستیم و با تشکیل یک گروه در فضای مجازی برنامه تمرینی را به آن ها می دهیم. خوشبختانه تمامی ملی پوشان در سلامتی کامل هستند و به صورت انفرادی در حال انجام تمرینات خود هستند.

مسابقات جهانی ایروبیک ژیمناستیک ۲۰۲۰ به تعویق افتاد

فدراسیون جهانی ژیمناستیک اعلام کرد که به دلیل شیوع کرونا شانزدهمین دوره مسابقات جهانی ایروبیک ژیمناستیک ۲۰۲۰ به تعویق افتاد. همچنین این فدراسیون با ابراز تاسف بیان کرد: این مسابقات که قرار بود از ۱۴ تا ۱۶ ماه می ۲۰۲۰(۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت) در باکو ، جمهوری آذربایجان طبق برنامه ریزی های انجام شده صورت بگیرد، برگزار نخواهد شد.همه گیر شدن ویروس کرونا باعث این تصمیم شده است.

قربانی تازه‌ی کرونا در فرمول یک؛ گرندپری آذربایجان

فرمول یک اعلام کرد که طبق توافق با برگزارکننده‌ی گرندپری آذربایجان و فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی به دلیل شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در جهان، برگزاری این مسابقه را به تعویق انداخته است. این مسابقه قرار بود در 7 جون برگزار شود و هواداران فرمول یک امیدوار بودند که باکو اولین مسابقه‌ی فصل 2020 فرمول یک نام بگیرد و این فصل از مسابقات بالاخره با گرندپری آذربایجان استارت بخورد.

نظرسنجی IOC از ورزشکاران المپیکی برای تعویق توکیو ۲۰۲۰

کمیته بین‌المللی المپیک با ارسال ایمیل به ورزشکاران المپیکی، از آنها خواسته تا نظر خود را در مورد تعویق یا لغو رقابت‌های توکیو ۲۰۲۰ اعلام کنند. در این ایمیل چند پرسش در مورد به تعویق افتادن و جابجایی محل برگزاری بازی‌های مطرح شده است که ورزشکاران نظر خود را در مورد آن اعلام کنند. احسان حدادی و حسن تفتیان، دوومیدانی‌کاران المپیکی ایران، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کردند که در پاسخ به نامه IOC ، با به تعویق افتادن یک‌ساله المپیک موافقت کرده‌اند.

تعویق بازی های لالیگا تا اطلاع ثانوی

لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (دوشنبه) اعلام کردند لالیگا و دیگر رقابت های فوتبال این کشور تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد و زمانی بازی ها از سر گرفته می شود که دولت اجازه این کار را بدهد. تاکنون ۳۳۰۸۹ نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده اند و ۲۱۸۲ نفر جان باخته اند.

پیشنهاد اینفانتینو؛ تورنمنت کمتر، کاهش تعداد تیم‌ها و تغییر فرمت بازی‌ها

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد رقابت های فوتبال زمانی از سر گرفته خواهد شد که فراگیری ویروس کرونا پایان یابد و اعلام کرد، این بحران جهانی ممکن است فرصتی برای اصلاحات در این ورزش باشد. اینفانتینو در این رابطه به گاتزتا دلو اسپورت گفت: مشخص نیست بحران کرونا چه زمانی پایان می یابد. اکنون حدس درباره آن دشوار است. نمی دانیم چه زمانی همه چیز به روال عادی خود بر می گردد. با این حال روی فرصت ها تمرکز می کنیم. شاید تغییراتی در فوتبال جهان ایجاد کنیم. می توانیم بازی ها را با فرمت متفاوتی برگزار کنیم و تورنمنت های کم اما جذابی داشته باشیم. ممکن است تیم های کمتری حضور داشته باشند اما برابری بیشتری وجود داشته باشد. همچنین برای حفظ سلامتی بازیکنان بازی های کمتری برگزار شود.

کد خبر: 1064359

وب گردی

وب گردی