مباحث پیشگیری از بیماری‌های اپیدمی به  کتب درسی اضافه شود

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: اضافه کردن و آموزش مباحث پیشگیرانه از بیمارهای‌های اپیدمی در کتب درسی و مدارس به شدت لازم است.

حمید رضا قائم پناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مباحث مربوط به بهداشت و سلامت در کتب درسی، اظهار کرد: قطعا هر مبحثی که در مدرسه توسط معلمان آموزش داده می‌شود در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان تاثیر مستقیم دارد. در نتیجه آموزش مباحث بهداشتی در مدارس توسط معلمان بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در مدارس تنها مورد آموزش محتوای کتاب‌های درسی قرار نمی‌گیرند، گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس شامل مجموعه‌ای‌ از عوامل است. در این راستا، بسیاری از معلمان کشور زمان و انرژی زیادی برای تربیت صحیح دانش آموزان می‌گذارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: به عبارتی در بستر مدارس آموزش‌های فرهنگی و فرهنگ سازی که دارند در طول مدت حضور دانش آموزان در مدرسه انجام می‌دهند، این نکات و نکات بهداشتی متعددی را همکاران فرهنگی و معلمان به دانش آموزان منتقل می‌کنند و جهادگران اول این میدان هستند. به عبارتی معلمان ما میدان مبارزه با میکروب ها را هم خوب بلدند و در این بستر دانش آموزانشان را در مسیر صحیحی آموزش میدهند.

به گفته قائم پناه؛ تجارب و آموزه‌های معلمان باید با یک طراح آموزشی تخصصی‌ و برنامه ریزی درست، تجارب و دانش آموزگاران وارد کتب‌ درسی پایه‌های مختلف مدارس شود.

این دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه آموزش، تعلیم و تربیت امری پیچیده و بسیار حیاتی برای آینده کشور است، گفت: معلمان در مدارس با تعلیم و تربیت دانش آموزان درگیر هستند؛ در نتیجه آنها باید مناسبت‌ترین و علمی‌ترین شیوه تدریس را به کار بگیرند و متناسب با ویژگی و شخصیت دانش آموزان انعطاف در تدریس را داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزگاران متخصصان حوزه تعلیم و تربیت کشور هستند، ادامه داد: معلمان مدارس با توجه به صلاحدیدهای خود و مشورت مدیران و کارشناسان آموزشی، باید از شیوه‌های آموزشی استفاده کنند. البته مقاطع تحصیلی، شیوه‌های تدریسی متناسب را لازم دارد.

قائم پناه با اشاره به اینکه معلمان کشور در حوزه آموزشی نسبت به معلمان دنیا دلسوزتر و مهربان‌تر هستند، گفت: در حال حاضر موفقیت بسیاری از افراد چهره و موفق به‌خاطر زحمات و آموزش‌های معلمان در مدارس بوده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت تجارب معلمان در مدارس بیان کرد: امیدواریم با ادامه سال تحصیلی بعد از عادی شدن شرایط کشور و کنترل ویروس کرونا، قوت آموزش‌های معلمان بیشتر شود. همچنین دانش آموزان در مدارس علاوه بر نکات درسی نوع درست زندگی کردن را فرا بگیرند و قطعا در این بستر جای، موارد بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها خیلی جدی خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور به مسئولان و وزارت آموزش و پرورش این نکته را یاد آور کرد که آموزش مباحث پیشگیرانه از بیمارهای‌های اپیدمی در کتب درسی و مدارس به شدت لازم است. معلمان باید با برنامه ریزی دقیق و مناسب مسائل بهداشتی را به دانش آموزان آموزش دهند تا در شرایط بحرانی بتوانند موارد بهداشت فردی و جمعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064360

وب گردی

وب گردی