ابتلای  ۲۴۸۱۱ نفر به کرونا/ شناسایی ۱۷۶۲ مبتلای جدید/ 1934نفر جان باختند

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت 1762 مبتلای جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، کیانوش جهانپور گفت: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴۸۱۱ نفر رسید.

وی افزود: دلیل افزایش تعداد مبتلایان بیماریابی فعال وزارت بهداشت از طریق طرح غربالگری است.

جهانپور گفت: 8931 نفر از مبتلایان ظرف این روزها با حال عمومی مرخص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در این مدت 122 نفر فوت کرده‌اند که تعداد کل فوت شدگان به 1934 نفر رسید.

جهانپور گفت: تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده اند.

نحوه فعالیت ادارات

سخنگوی وزارت بهداشت درباره روند فعالیت ادارات و ادامه کار در روزهای آتی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا مقرر شد که با نظر دستگاه‌های اجرایی و وزیر مربوطه و حسب مورد حداکثر تا یک سوم جمعیت کارکنان، فقط برای امور ضروری مردم به صورت شیفت بندی و کشیک در ادارات حضور یابند.

جهانپور گفت: این شیفت بندی فقط برای انجام امور ضروری است و از مردم می خواهیم به هیچ وجه برای کارهایی که در آینده قابل انجام است، به ادارات و ارگان‌های مختلف مراجعه نکنند و تلاش می کنیم با این فاصله بندی زنجیره ابتلا به کرونا را کاهش بدهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت از هموطنانی که تا کنون در سامانه https://salamat.gov.ir ثبت نام نکرده‌اند و خوداظهاری نداشته‌اند مخصوصا آنها که چند علامت دارند، خواست که حتما اقدام کرده و به این سامانه متصل شده و ثبت نام کنند. حتما همکاران ما با آنها تماس خواهند گرفت و موارد لازم را انجام و پیگیری می‌کنند و افراد را مورد پایش مستمر قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064385

وب گردی

وب گردی