بزرگترین ضربه کرونا به ورزش جهان با تعویق یک ساله المپیک

به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان با تعویق یک ساله رقابت های المپیک 2020 موافقت شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، از چندی پیش با توجه به شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان و به خطر افتادن سلامت ورزشکاران، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از سوی ورزشکاران، فدراسیون‌ها و کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف تحت فشار قرار گرفت تا بازی‌های المپیک 2020 ژاپن را به تعویق بیندازد. در این میان حتی دو کشور استرالیا و کانادا اعلام کردند در صورتی که المپیک به تعویق نیفتد، ورزشکاران خود را به این بازی‌ها نخواهند فرستاد.

هر چند مسئولان ورزشی کشور ژاپن بر برگزاری این رقابت ها در موعد مقرر پافشاری داشتند اما آمار بالای ابتلا به کرونا در سراسر جهان باعث شد در نهایت تصمیم به لغو بزرگترین ماراتن ورزش جهان گرفته شود چرا که امروز شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به نزدیکانش اعلام کرد که توماس باخ (رئیس کمیته بین المللی المپیک)، پیشنهاد رسمی او را برای تعویق المپیک 2020 پذیرفته است.

گفتنی است روزهای ۲۴ جولای تا ۹ آگوست ۲۰۲۱ میلادی (۲ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) به عنوان بازه جدید برگزاری المپیک توکیو مشخص شده است.

به گفته آبه، در مذاکره با کمیته بین‌المللی المپیک برای برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ مقرر شده تا پس از پیروزی جامعه جهانی بر ویروس کرونا همکاری بسیار نزدیکی برای برگزاری کامل المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ به نشانه پیروزی انجام شود.

شایان ذکر است از آغاز گسترش کرونا تا به امروز، تورنومنت ها و اردوهای زیادی در تمام رشته های ورزشی لغو شده است اما بدون شک لغو رقابت های المپیک 2020 بزرگترین ضربه ای بود که این ویروس مرموز به دنیای ورزش وارد کرده است.

کد خبر: 1064410

وب گردی

وب گردی