کلاس‌های مجازی دانشگاه علمی کاربردی از 16 فروردین آغاز می شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: کلاس های مجازی این دانشگاه از 16 فروردین ماه به طور سراسری در سطح کشور در قالب 109 هزار کلاس برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ، محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه از ۱۶ فروردین کلاس های مجازی این دانشگاه آغاز خواهد شد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس برنامه ریزی و سیاست های آموزشی که دارد قبل از شروع تعطیلات نوروزی مقدمات راه اندازی کلاس های مجازی را انجام داد و گام های خوبی را تا کنون در این راستا برداشته است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای برگزاری کلاس های آموزشی مجازی تجهیزات سخت افزاری و سرورهای مورد نیاز را تهیه کرده است و به زودی آمادگی ایجاد فضای آموزشی مجازی را پیدا خواهد کرد به طوری که ۱۰ فروردین ماه این دانشگاه در ۳ استان کشور به صورت پایلوت کلاس های آموزشی مجازی را برگزار می کند.

امید تصریح کرد: کلاس های آموزش مجازی به طور رسمی برای همه دانشجویان و سیستم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی از ۱۶ فروردین مطابق با شروع ساعت کاری رسمی و اداری آغاز خواهد شد در واقع اساتید با بارگزاری دروس آموزش های خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای ۱۰۹ هزار کلاس درس است که از این تعداد یکسری از آموزش ها کاملا مهارتی و کارگاهی است که این نوع از کلاس ها بعد از رفع بیماری کرونا ویروس به صورت ایجاد کلاس های جبرانی با ساعات بیشتر برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اضافه کرد: مدرسان دانشگاه علمی کاربردی باید به سامانه ای که توسط دانشگاه پیش بینی شده است مراجعه کرده و منابع درسی خود را برای دانشجویان ارائه دهند که این آموزش های از راه دور یا مجازی طبق همان ساعات کلاس های حضوری انجام می شود البته نحوه و ساعات کلاس ها می تواند بر اساس نظر اساتید تغییر کند.

وی گفت: با توجه به تصمیمات وزارت علوم و ابلاغ دولت بعد از کاهش بیماری آنفولانزای کرونا ویروس کلاس های آموزشی تا یک ماه ادامه خواهد داشت و بخش های عملی و کارگاهی تعدادی از دروس بعد از رفع بیماری کرونا ویروس برگزار می شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1064427

وب گردی

وب گردی