برخی شهروندان کرونا را جدی نگرفته‌اند

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه برخی شهروندان کرونا را جدی نگرفته و در اماکن عمومی و بوستان‌ها حضور پیدا می‌کنند گفت: پیشنهاد ما این است که وقتی شرایط اقناعی وجود ندارد، اقدامات بازدارنده جدی تری برای این افراد انجام شود زیرا این افراد به نوعی خطای انسانی انجام و سایر شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زالی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید_۱۹ در کلان شهر تهران، گفت: پیشنهاد ما این است که حتما برخوردهای بازدارنده انجام شده و از طریق قوه قهریه با حضور این افراد در اماکن عمومی جلوگیری شود.
زالی افزود: ما امروز با حضور فرمانده سپاه تهران و معاون عملیاتی قرارگاه ثارالله گشت هوایی را در تهران انجام دادیم. متاسفانه بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد که مردم در شهر و به‌ویژه در برخی بوستان ها نشسته و پیکنیک برگزار کرده‌اند.

متاسفانه برخی افراد به صورت کاملا سهل انگارانه با این موضوع برخورد می کنند. این فقط مشکل برای خود فرد ایجاد نمی‌کند، بلکه وقتی ویروس را در سطح جامعه منتقل می‌کنید، موجب بازچرخش ویروس شده و دیگران و سایر شهروندان نیز آسیب می بینند


او ادامه داد: در عین حال تردد در سطح شهر به ویژه نقاط مرکزی و جنوبی شهر تهران از یک ریتم غیرقابل قبولی برخوردار بود و به خصوص تردد در مبادی خروجی شهر هم قابل توجه بود. این وضعیت به این معناست که بخشی از مردم هنوز داستان ویروس کرونا را جدی نگرفته اند.
زالی تاکید کرد: باید توجه کرد که ویروس کرونا، ویروسی بی رحم بوده و درصد کشندگی بالایی دارد. هر فردی می‌تواند به این ویروس مبتلا شود. هر فرد می‌تواند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا حتی اگر سالم هم باشد، شرایط بالینی متفاوتی را تجربه کند. بنابراین مطلقا این تسامح، ساده انگاری دلیلی بر شجاعت افراد نیست که فکر کنند می روند به پیکنیک و... مبتلا نخواهند شد.
وی درباره تعطیلی اماکن شلوغ و بوستان‌ها نیز گفت: اماکنی که به طور بالقوه امکان تجمع در آن ها وجود دارد، تعطیل هستند. مانند سینماها، فرهنگسراها، مساجد و حتی نمازهای جمعه، مردم هم باید با ما همکاری کنند.
زالی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد به صورت کاملا سهل انگارانه با این موضوع برخورد می کنند. این فقط مشکل برای خود فرد ایجاد نمی‌کند، بلکه وقتی ویروس را در سطح جامعه منتقل می‌کنید، موجب بازچرخش ویروس شده و دیگران و سایر شهروندان نیز آسیب می بینند.
وی گفت: پیشنهاد ما به شهرداری این است که در بوستان هایی که امکان مقابله با ورود افراد در آن ها وجود دارد، این ممنوعیت اعمال شود. البته برخی بوستان ها فاقد مرزهای جداکننده هستند و حصاری نداشته و عملا در بافت شهری تنیده شده اند که مردم باید رعایت کنند. ما تاکید می کنیم که تمام ظرفیت ها و مکان های بالقوه ای که افراد می توانند در آنجا تجمع کنند، باید به حداقل رسانده شود.

ما تاکید می کنیم که تمام ظرفیت ها و مکان های بالقوه ای که افراد می توانند در آنجا تجمع کنند، باید به حداقل رسانده شود.


فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: در تهران تصمیمات خوبی هم از سوی ستاد مقابله با کرونا و هم از سوی استاندار اتخاذ شده است و بخشی از این تصمیمات در شهرداری در حال اعمال است، اما مردم مهمترین ابزار کنشگر این موضوع هستند.
وی افزود: طبق مشاهدات میدانی ما مردم در برخی از حواشی بوستان ها نشستند. پیشنهاد ما این است که وقتی شرایط اقناعی وجود ندارد، اقدامات بازدارنده جدی تری برای این افراد باید انجام شود. زیرا این افراد به گونه خطای انسانی انجام می دهند و سایر شهروندان را در معرض خطر قرار می دهند. پیشنهاد ما این است که حتما برخوردهای بازدارنده انجام شده و حتی از طریق قوه قهریه با حضور این افراد در اماکن عمومی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064431

وب گردی

وب گردی