بخشی از کمبود کشور در زمینه تجهیزات پزشکی مقابله با ویروس کرونا جبران شد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی با بیان اینکه فراخوان صندوق نوآوری و شکوفایی برای تامین و تولید اقلام و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا توانست بخشی از کمبودها در این زمینه را جبران کند، گفت: خوشبختانه صندوق نوآوری کل بودجه موردنیاز صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی را در اختیار قرار داد که بسیار کارساز بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین سلمانی درباره اقدامات صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: پس از ورود ویروس کرونا به ایران با تشکیل جلساتی، نیازهای فناورانه مقابله با این ویروس را احصا کردیم که عمده آنها مربوط به دستکش، ماسک، ژل‌های ضدعفونی کننده و کیت‌های تشخیص ویروس کرونا بود. مهمتر از اینها دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها بود نظیر دستگاه ونتیلاتور (Ventilator) و دستگاه‌های موردنیاز در اتاق‌های عمل سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو که نیاز بود در کشور تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شود.

وی افزود: وقتی ویروس کرونا وارد کشور شد ما با کمبودهایی مواجه بودیم نه به این خاطر که آماده مقابله با این ویروس نبودیم بلکه میزان مصرف لوازم مصرفی مقابله با کرونا نظیر دستکش و ماسک چندین برابر شد، کما اینکه این رویه در اکثر کشورهای دنیا نیز مصداق پیدا کرده است و آنها نیز با کمبود مواجه شده‌اند اما با فراخوانی که صندوق نوآوری و شکوفایی در تهیه این اقلام و تجهیزات اعلام کرد مقداری از این کمبودها جبران شد.

سلمانی با اشاره به دعوت صندوق نوآوری و شکوفایی از صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی برای مشارکت در بحث تولید اقلام و تجهیزات پزشکی مرتبط با ویروس کرونا، گفت: در این زمینه صندوق نوآوری بودجه‌ای را به ما تخصیص داد که در تامین سرمایه اولیه خرید تجهیزات پزشکی بسیار کارساز بود. ما نیز با اعلام فراخوانی به شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه و نیز اتحادیه‌های کیت‌سازان و شرکت‌های تجهیزات پزشکی، از آنها برای تهیه این اقلام دعوت کردیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی تصریح کرد: ما پس از احصای نیازها و تجمیع سرمایه مورد نیاز، آن را به صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کردیم که خوشبختانه صندوق نوآوری بدون کاهش حتی مبلغی، کل بودجه موردنیاز را در اختیار صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی قرار داد و همکاران من نیز در صندوق با تلاش‌هایی که تا پاسی از شب داشتند توانستند این بودجه را به شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های تجهیزات پزشکی فعال در زمینه مقابله با کرونا تخصیص دهند.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و اداره کل تجهیزات پزشکی در تامین مالی این صندوق، گفت: همچنین باید از همکاران در صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی تشکر ویژه‌ای کنم که با تلاش شبانه‌روزی خود سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا را به حداقل برسانند و بیمارستان‌ها با کمترین مشکل در زمینه تجهیزات پزشکی مواجه باشند و برای شهروندان نیز لوازم و تجهیزات پزشکی مصرفی نیز به مقدار کافی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064434

وب گردی

وب گردی