تولید روزانه ۵ هزار ماسک N95 توسط یک شرکت دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر نیز ۱۵ هزار ماسک به صورت روزانه تولید می‌کنیم. البته با رفع گلوگاه‌های فرآیند خطوط تولید این ظرفیت تا ۳۰ هزار ماسک در روز قابل افزایش است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به تازگی نیز یکی از شرکت‌های دانش بنیان خط تولید ماسک N95 را با ساخت دستگاهی بومی راه اندازی کرد تا خدمت رسانی به کادر درمان با این اقدام فناورانه شتاب گیرد.

رضا میکائیلی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه تولید کننده ماسک N95 در این خط تولید با استفاده از فناوری جوش التراسونیک و به صورت روتاری طراحی و ساخته شد که همزمان توان جوش و برش تا ۷ لایه را دارد.

تولید روزانه ۵ هزار ماسک N95

وی ادامه داد: در این خط ظرفیت تولید ۵ هزار ماسک در هر شیفت ۷ و نیم ساعت وجود دارد. در حال حاضر نیز ۱۵ هزار ماسک به صورت روزانه تولید می‌کنیم. البته با رفع گلوگاه‌های فرآیند خطوط تولید این ظرفیت تا ۳۰ هزار ماسک در روز قابل افزایش است.

میکائیلی همچنین بیان کرد: ماسک‌های تولید شده از نوع N95 پنج لایه سوپاپ دار هستند که مناسب برای مبارزه با ویروس کرونا است. این اقدام گامی برای تامین انواع ماسک مورد نیاز کادر درمان، پرستاران و پزشکان است و پخش آن در بیمارستان‌های کشور آغاز شده است.

به گفته وی، خط تولید ماسک ۳ لایه جراحی نیز توسط این شرکت دانش بنیان در حال راه اندازی است تا به وسیله آن روزانه ۶۰ هزار ماسک ۳ لایه جراحی تولید شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064456

وب گردی

وب گردی