شاهین بوشهردر فرار از دره سقوط

شاهین بوشهر جزو آن دسته از تیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال داخلی است تیمی که به همراه ایرانجوان بوشهر دو قطب فوتبالی استان بوشهر را تشکیل می دهند و در خیلی از سالیان و دور و نزدیک یقه تیم های بزرگ را هم گرفته‌ است.

امیرکریمی تحلیلگر فوتبال- ایسکانیوز

شاهین بوشهر جزو آن دسته از تیمهای قدیمی و ریشه دار فوتبال داخلی است تیمی که به همراه ایرانجوان بوشهر دو قطب فوتبالی استان بوشهر را تشکیل می دهند و در خیلی از سالیان و دور و نزدیک یقه تیم های بزرگ را هم گرفته‌ است.

این تیم که از سال ۱۳۸۶ به بعد زیر نظر سازمان اقتصادی پارس جنوبی قرار گرفت و به شاهین پارس جنوبی بوشهر تغییر نام داد. در سال بعد آن به لیگ برتر صعود کرد و بعد از سه فصل حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران به لیگ پایین تر سقوط کردو تا لیگ استانی نزول و افول، تا اینکه با همت شهرداری بوشهر و تغییر نام آن به شاهین شهرداری و با هدایت عبدالله ویسی دوباره جشن صعود به لیگ برتر را گرفتند و باز هم پرواز در آسمان لیگ برتر شروع شد.

مشکلات مالی

شاهین بوشهر یکی از پرهوادار ترین باشگاههای جنوبی کشور هست تیمی که شاید فلسفه رفتن زیر نام پارس جنوبی رفتن آن تنها تزریق پول و برطرف کردن شرایط و مشکلات مالی آن بوده و هست موردی که ظاهرا اثری از آن دیده نمی شود.

مربیان تیم

در این سالها به دلایل متعدد انواع اقسام مربیان را دراین تیم تجربه کرده از حمید کللی فر بومی بوشهر تا نام آشناهایی چون نعیم سعداوی، فیروز کریمی، محمودیاوری، حمید درخشا،ن، استیلی، مهدی پاشازاده که موفق نبودند و در آخر عبدالله ویسی بود که تیم را با هدایتش توانست به لیگ برتر برساند. دلیل این تعدد حضور سرمربی را می توان باز هم در مشکلات مالی این تیم ریشه یابی کرد جایی که در بعضی سالها مشکلات اولیه نظیر زمین تمرین گریبانگیر این تیم بوده به همین سبب بوده که شاید هیچ سرمربی نتوانسته تا انتهای یک فصل هم در کنار این تیم باشد و همین رفت و آمدها خود ضربات جبران ناپذیری را به این باشگاه زده است.

باشگاه ثروتمند

شاهین از لحاظ مالی دچار چالش های عجیب غریب است حمایت خاصی از این تیم نمی شود، اما از جهت هوادار و خواستگاه مردمی بسیار پرطرفدار است و جزو چند تیم پرطرفدار شهرستانی لیگ نام گرفته است. تیمی که در بازیهای لیگ برتر تاحدود پانزده هزار تماشاگر را هم در خیلی از بازیها به استادیوم کشانده زمانیکه بعضی از باشگاههای متمول و البته پر ادعا در همین لیگ برتر برای آوردن چند صد نفر تماشاگر در بازیهای خانگی دست به دعا و التماس شدند این موضوع حتی در زمانی که شاهین در لیگ دو بود هم برا‌ی این تیم صادق بوده چراکه در آن سطح بازی ها هم دو الی سه هزار تماشاگر همیشه پشتیبان این تیم روی سکوها بودند .

فصل جاری

این فصل را بوشهری ها با همان عبدالله ویسی شروع کردند و از همان ابتدا اختلاف و شکاف در مورد مسائل مالی و نحوه یارگیری در باشگاه نمایان بود و اگرچه برای تقویت نفرات در ابتدای فصل ابولفضل دریشوند و سعید کریمی را از پرسپولیس و صادق بارانی را از سایپا در اختیار گرفتند و با اتکا به رحیم زهیوی و حسین مالکی که این آخری به نوعی پدیده شاهین این فصل هم لقب گرفته و تعدادی از بازیکن کم نام و نشان در سطح لیگ برتر پا به مسابقات گذاشتند هرچند دو بازیکن گرجستانی نیز این تیم را همراهی می کردند را اما به نظر این پتانسیل از بازیکنان برای مسابقاتی در این سطح راضی کننده برای لیگ برتر نبود.

یارگیری نیم فصل

شاهینی ها برای تقویت تیم خود سجاد حیدری، اسماعیل شریفات، سجاد مشکل پور، ابولفضل رزاق پور و میثم دورقی رابه این تیم در نیم فصل اول اضافه کردند حتی صحبت از فرناندو دخسوس گلر برزیلی مورد غضب قرار گرفته پارس جنوبی هم بود که ظاهرا به توافق نهایی نرسیدند. دراین نقل و انتقالات رد پای شناخت میشو کریستوویچ مربی جدید این تیم از بازیکنان به خصوص لیگ یکی بی تاثیر نبوده.

میشو کرستوویچ

بعد از کناره گیری ویسی که از شش بازی ابتدایی فقط یک امتیاز با این تیم دشت کرد، مدتی را مهردادکریمیان بازیکن سابق همین استان و دستیار ویسی کج دار مریض با این تیم ادامه داد ولی نه بخت یارشان بود و نه شاهین بال و پری برای گشودن و اوج گرفتن داشت. توافق بین باشگاه و میشو کریستوویچ مربی کروات شوک جدیدی را به این باشگاه داد مربی که سال قبل مس رفسنجان لیگ یکی را رهبری کرد.

از او به عنوان مربی با تجربه و اتفاقا با دیسیپلین نام می برند. او وقتی پا به شاهین گذاشت بیشتر از بعد فنی کار به بحث روانی و ارتقا آن در تیم پرداخت و توانست با هدایت خود سرسامانی به امتیازهای شاهین در جدول مسابقات دهد و از یازده بازی چهارده امتیاز را با شاهین بدست آورد. نقطه عطف کار او تبدیل باختهای پی در پی به تساوی در مسابقات و بعد از آن بردهایی بود که به خصوص در بازی های فینال گونه و مستقیم با رقبای انتهای جدول داشت. سیر صعودی پلکانی که اگر ادامه دار باشد امیدوار به ماندن این تیم در مسابقات سال بعد لیگ برتر می تواند باشد اگر کرونا و مشکلات مالی بگذارد.

کد خبر: 1064482

وب گردی

وب گردی