تحریم دانشمندان ایرانی توسط آمریکا برخلاف قوانین بین‌الملل است

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات گفت: تحریم دانشمندان ایرانی توسط آمریکا نشان می‌دهد این کشور از توان علمی ایران ترس دارد، همچنین این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل است.

علی مظفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه هدف اصلی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، دانشمندان هسته‌ای کشور و مردم بودند، گفت: آمریکا با تحریم دانشمندان و جامعه علمی ایران تلاش دارد تا ایران را در حوزه علم و دانش عقب مانده نگه دارد و سدی در برابر پیشرفت‌های روز افزون علمی کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: آمریکا در جدیدترین اقدام خود دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هئیت علمی گروه فیزیک دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای کشور را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است که این اقدام تنها ترس آمریکا از توان علمی ایران را نشان می‌دهد. تحریم دانشمندان ایرانی توسط آمریکا برخلاف قوانین بین‌الملل است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با انتقاد از تحریم‌های علمی ایران توسط آمریکا و متحدان آن در اروپا بیان کرد: آمریکا با تحریم دانشمندان ایرانی در واقع آنها را از دسترسی به مقالات و کتب علمی روز دنیا و حضور در مجامع بین‌المللی علمی محروم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرزهای دانش با مرزهای جغرافیایی کشورها تطابق ندارد، گفت: دانشمندان کشور باید از لحاظ علمی خود را تقویت کنند تا تولید علم بومی و داخلی کنند و از لحاظ علمی وابسته به کشورهای غربی و آمریکا نباشند.

مظفری تبدیل تهدید و تحریم به فرصت را از نشانه‌های بارز ایرانی‌ها دانست و گفت: تحریم دانشمندان ایران از سوی آمریکا باعث شده تا آنها با تکیه بر توانایی‌های خود سطح کشور را از لحاظ علمی به ویژه در حوزه هسته‌ای و نانو ارتقا دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر خود باوری دانشمندان ایرانی عنوان کرد: دانشمندان کشور با تکیه بر پتانسیل علمی و خود باوری باید برای کشور عزت و اقتدار ایجاد کنند. قدرت علمی و دیپلماسی علمی از ابزارهای پیشرفت و قدرتمندی کشور است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه دانشگاهی از دولت انتظار دارد تا دانشمندان کشور چه آنها که در لیست تحریم آمریکا قرار دارند و چه سایر دانشمندان را مورد حمایت ویژه قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064484

وب گردی

وب گردی