2200  تخت آی سی یو برای مبتلایان به کرونا ایجاد می‌شود

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که ۲ هزار و ۲۰۰ تخت آی سی یو برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کیانوش جهانپور درباره اضافه شدن تخت‌های آی سی یو برای بیماران مبتلا به کرونا گفت: تخت‌های آی سی یو که برای مبتلایان به ویروس کرونا در نظر گرفته شده بود، در برخی استان‌ها تقریبا پر شده است و به دنبال ایجاد ۲ هزار و ۲۰۰ تخت آی سی یو دیگر هستیم. در این راستا درخواست تهیه دستگاه‌های ونتالیتور دادیم که قسمت اعظمی از این نیاز توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر مشکلی برای بستری بیمارانی که نیاز به خدمات آی سی یو دارند، نداریم و این اقدام برای پیش بینی شرایط روزها و هفته‌های آتی انجام خواهد شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: بر اساس بدترین شرایط و افزایش مبتلایان به کرونا این اقدامات پیش بینی شده است. به جز این موارد، از امکانات آی سی یو و بیمارستانی نیروی انتظامی، ارتش و سپاه هم استفاده خواهد شد.

جهانپور گفت: فعلا دغدغه جدی با روند فعلی وجود ندارد و این موارد با امکانات لازم آن هر روز به سیستم خدمات رسانی نظام سلامت اضافه خواهد شد که بخش عمده نیازهای آن توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.

گفتنی است، تا ظهر چهارشنبه (دیروز) ۲۷۰۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۰۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1064491

وب گردی

وب گردی