چرا چین محققان خود را به کارآفرینی تشویق می کند؟

دانشگاه ها به طور فزاینده به دنبال راه هایی برای تنوع بخشیدن به درآمد خود هستند؛ برخی از این اقدامات تشویق دانشجویان و کارمندان به مشارکت در فعالیت های کارآفرینی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چین به دنبال این است تا فعالیت کارآفرینی به طور فزاینده ای در پردیس های دانشگاه ها تشویق شود به این امید که موجب تقویت تجارت در اکتشافات علمی، تحریک اشتغال زایی و ایجاد بازده بیشتر سرمایه گذاری های فدرال در تحقیقات دانشگاه شود.

در همین حال ، گزارشی از اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا (LEGU) خاطرنشان می کند که تحقیقات می توانند به حل بسیاری از چالش های جهانی امروز کمک کنند.

LEGU اعلام کرد که مهارت های کارآفرینی می تواند به افراد کمک کند تا در ایجاد ارزش جدید و حل مسئله در هر شرایط سازمانی به شناسایی و پیگیری فرصت بپردازند. دانشگاه ها همچنین باید از نقش خود در اکوسیستم های کارآفرینی آگاه باشند، یعنی دانشجویانی را آموزش دهند که بتوانند در سازمان ها، اقتصاد و جامعه ای که پس از فارغ التحصیلی به آنها می پیوندند ارزش ایجاد کنند.

به همین ترتیب، آنها دانشگاه‌های پرتحرکی را توصیه می کنند که مهارت‌های کارآفرینی و نگرش دانشجویان و کارکنان خود را توسعه دهند.

اعمال نفوذ در کارآفرینی

در حالی که کارآفرینی بین محققان لزوماً در همه کشورها یا دانشگاه ها وجود ندارد، چین آن را به یک محیط مطلوب برای محققان خود تبدیل می کند.

تایمز یادآور می شود که وزارت منابع انسانی و تأمین اجتماعی چین دستورالعمل های جدیدی را برای تشویق محققان شاغل در دانشگاه ها یا سایر موسسات دولتی برای تلاش جهت کارآفرینی منتشر کرده است.

براساس یک پیشنهاد، محققان بدون از دست دادن جایگاه های نهادی و بخشی از مزایای خود، اجازه کار نیمه وقت در شروع کار را خواهند داشت. یا آنها می توانند به طور تمام وقت در یک تجارت جدید سه تا شش سال کار کنند.

این گزارش می افزاید: همچنین موسسات تشویق می شوند کارمندان با استعداد را برای پروژه های مرتبط با مشاغل و حمایت از سیاست های کاری نوآورانه حمایت کنند.

«Xiaozhang Zhu»، استادیار دانشگاه علم الکترونیک و تکنولوژی چین (UESTC) ، گفت که این اقدام جدید براساس سیاست سال 2015 توسط وزارت علوم و فناوری جهت تشویق کارآفرینی در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ایجاد شده است.

وی گفت که سیاست فعلی ضمن حمایت از راهنمایی های دقیق تر، از حقوق و منافع آن محققان حمایت می کند. دستورالعملهای جدید می‌‌تواند به محققان کمک کند که در کشف فرصت‌های شغلی جدید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

این استاد که کارآفرین دانشگاهی هم است، گفت: هدف بزرگتر تبدیل تحقیقات بیشتر دانشگاه ها به محصولات با ارزش مستقیم بازار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064531

وب گردی

وب گردی