آقای رئیس جمهور از اجرای سیاست‌های نابخردانه  در دانشگاه فرهنگیان جلوگیری کنید

جمعی از نخبگان پردیس‌ نسیبه دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت توافق دانشگاه پیام نور با دانشگاه فرهنگیان پیرامون واگذاری خدمات آموزشی این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از نخبگان پردیس‌ نسیبه دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت توافق دانشگاه پیام نور با دانشگاه فرهنگیان پیرامون واگذاری خدمات آموزشی این دانشگاه واکنش نشان داد.

در متن این نامه آمده است:

با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در باب مقام و جایگاه دانشگاه فرهنگیان و ضرورت تربیت معلم که فرموده‌اند: «بنا است ما چه کسی را، چگونه و چجور آدمی را تربیت کنیم و بفرستیم سراغ بچه‌های مردم که بروند و آن‌ها را بسازند و تولید انسان‌های بزرگ کنند. دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش است لیکن آمورش عالی باید تمام پشتیبانی‌های ممکن را از این دانشگاه‌ها بکند.» و با توجه به چگونگی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بعنوان اصلی‌ترین هدف دانشگاه فرهنگیان، بارها و بارها مطالبات خود را در راستای بهبود وضعیت دانشگاهمان به حضور رسانده‌ایم. مطالباتی که بعضا هنوز رسیدگی نشده و با ایجاد دغدغه‌ای جدید، برای مدتی نادیده گرفته می‌شود. به جرئت می‌توانیم بگوییم مسائل موجود در دانشگاه فرهنگیان، این روزها، بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌ی ما دانشجو معلم‌هاست.

بحث کمبود ظرفیت مکانی، مسئله‌ای را به وجود آورد که بسیج دانشگاه فرهنگیان طی نامه‌ای به استحضار شما برساند و خواستار واگذاری زیرساخت‌های فیزیکی دانشگاه پیام‌نور به دانشگاه فرهنگیان شد. این امر با توجه به ظرفیت‌هایی که هرساله از کنکور سراسری بیش‌تر و بیش‌تر به دانشگاه فرهنگیان داده می‌شود، امری معقول به حساب می‌آمد که در صورت تحقق، در آینده شاهد شکوفایی بهتر و موثرتر دانشجومعلمان می‌شدیم.

ما سعی کردیم از مافیای کنکور گذر کنیم و با رتبه های برتر برای بالا بردن سطح علمی دانشگاه فرهنگیان،اقدام به تحصیل در این دانشگاه کردیم. ما به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و شغل والای معلمی علاقه داشته‌ و خواهیم داشتیم. حال امثال ما باید در کنار افرادی بنشینند که اکثرا مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری نشده اند؟!

آیا راهکاری بهتر از تزریق دانشجوی دانشگاه فرهنگیان برای سر و پا نگه داشتن دانشگاه پیام نور نتوانستید پیدا کنید؟ آیا دیواری کوتاه تر و صدایی مظلوم تر از قشر معلمین نیافتید؟ قشر معلم و دانشجو معلم مظلوم است چون بارها به وسیله سیاست‌های نابخردانه در عرصه آموزش و پرورش مورد ظلم قرار گرفته است. ما مظلوم هستیم ولی ساکت و ساکن نمی‌مانیم.

ما درد معلمی داریم و نگران سرنوشت دانش آموزان این مملکت و امید به جهش علمی نظام تعلیم و تربیت کشورمان، و به همین علت است که اصرار بر حفظ جایگاه و شأنیت دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش داریم.

اگر الان سکوت کنیم و اجازه دهیم این اقدام صورت بگیرد به جامعه معلمان و آینده این کشور ظلمی بس نابخشودنی کردیم و چه سرنوشت هایی که به همین سکوت ها و فریاد ها وابسته است. ما با صدایی هرچه رساتر فریاد می‌زنیم و از حیثیت علمی و منزلت و شان والای معلم دفاع کنیم. لذا از شما تقاضا داریم که نسبت به واگذاری زیرساخت های فیزیکی دانشگاه پیام نور که بدلیل کمبود دانشجو در ورطه انحلال است ،به دانشگاه فرهنگیان که امکانات و فضای آموزشی‌اش جوابگوی خیل عظیم دانشجویان این دانشگاه نیست ،اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064544

وب گردی

وب گردی