پوشش‌نانو برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا

نانوپوششی به بازار عرضه شده‌ که دارای خواص ضدمیکروبی و ضد ویروس بوده و روی سطوحی نظیر دستگیره قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت نانویی برای محافظت در برابر ویروس کرونا، محصولی ارائه می‌کند که روی دستگیره در، دکمه آسانسور و حتی پشت گوشی تلفن همراه قرار می‌گیرد تا عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد. بنیان‌گذار این شرکت گفت: این محصولات می‌توانند برای از بین بردن برخی ویروس‌ها از قبیل کروناویروس به کار رفته و موثر باشند.

دستگیره درها، تلفن همراه و روکش‌های صندلی از جمله مکان‌های متداولی هستند که باکتری و ویروس می‌توانند در آنجا حضور دائمی داشته باشند؛ بنابراین، از مکان‌های آلوده محسوب می‌شوند. اما nanoSeptic می‌تواند این شرایط را تغییر دهد.

مارک سیسون، بنیان‌گذار این شرکت تصریح کرد: این فناوری می‌تواند روی سطوح مختلف قرار گیرد و به آن بچسبد. این فناوری قابلیت استفاده روی دستگیره‌ها را دارد. در این محصولات به جای مواد شیمیایی و سمی، از فناوری‌نانو که سبز و موثر بوده استفاده شده‌است. در این فناوری، نانوبلور به کار رفته است که با استفاده از پرتوهای نور مرئی حاصل از نور خورشید یا فلورسانس یا حتی LED شارژ می‌شوند. زمانی که این نانوبلورها شارژ شدند می‌توانند واکنش اکسیداسیون قدرتمندی ایجاد کنند تا اجزاء آلی از سطح زدوده شده و شکسته شوند.

این شرکت در حال حاضر در سنگاپور، کره‌جنوبی و چین مشتریانی دارد و فروش آنها از دسامبر سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. در حال حاضر، ویروس کرونا که از چین آغاز شده‌است در کشورهای مختلف گسترش پیدا کرده و موجب مرگ و میر بسیاری در سراسر جهان شده‌است. همین موضوع موجب افزایش تقاضا برای این شرکت شده به طوری که نانوتاچ به دنبال استخدام افراد جدیدی است تا بتواند به این نیاز رو به افزایش پاسخ دهد.

مسئولان این شرکت می‌گویند که این محصول باید هر سه ماه یک بار تعویض شود. با استفاده از این فناوری می‌توان شیوع ویروس کرونا را کنترل کرد چرا که مانع از پخش ویروس از طریق سطوح آلوده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064578

وب گردی

وب گردی