اضطراب و نگرانی دانشجویان در برابر کرونا مدیریت می‌شود

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت با تشریح برنامه های حوزه دانشجویی علوم پزشکی گفت: مدیریت اضطراب و نگرانی دانشجویان در برابر کرونا در دستور کار ادارات مشاوره قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رحمان خدابنده لو مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت گفت: همه گیری ویروس کرونا به دلیل اینکه یک موضوع ملی است سعی داریم به صورت ملی به آن نگاه کنیم. در حوزه دانشجویی یک پکیج مدیریت اضطراب و نگرانی برای استفاده دانشجویان در اداره‌های مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال تهیه است.

وی افزود: در برخی از دانشگاه‌ها نیز دانشجویانی ممکن است با این همه گیری مواجه شده باشند و سعی داریم که ادارات مشاوره به آنها نیز مشاوره‌هایی ارائه کند.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: در مورد خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سیاست اصلی این است که با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها هنوز خوابگاه فعال دارند و اینترن ها در آنجا حضور دارند حتی الامکان از خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا استفاده نشود.

وی افزود: پویش دانشجویی «دست یاری گر» که از سوی دو وزارتخانه بهداشت و علوم برای مشارکت دانشجویان راه اندازی شده است تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ عضو دارد و از این ظرفیت دانشجویی برای آموزش پیشگیری و مستند سازی استفاده می‌شود.

خدابنده لو خاطرنشان کرد: در اسفندماه ۹۸ در حوزه تربیت بدنی المپیاد ورزش‌های همگانی دختران و مسابقات انتخابی فوتبال و بسکتبال منتفی شد و قصد داریم در اولین فرصت در سال ۹۹ آن را اجرا کنیم.

وی از نشست همتایاران سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: این نشست پس از عادی شدن شرایط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت درباره تعیین تکلیف مسابقات ورزشی دانشجویان علوم پزشکی نیز گفت: المپیاد ورزش‌های قهرمانی برای پسران نیز در پی عادی شدن شرایط برگزار می‌شود.

وی از آماده سازی خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: تصمیم نهایی بازگشایی دانشگاه‌ها با ستاد مدیریت بیماری کرونا است اما از هم اکنون به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده ایم که در زمان بازگشایی یکی از کارهای مهم، غربالگری دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها است.

خدابنده لو یادآور شد: از تمام دانشجویان علوم پزشکی خواسته شده که در سامانه غربالگری کرونا وزارت بهداشت ثبت نام کنند تا به این ترتیب اطلاعات دانشجویان را کامل‌تر در اختیار داشته باشیم. برای بازگشایی نیز به طور حتم تمهیداتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064584

وب گردی

وب گردی