ضرورت حمایت از زنان سرپرست خانوار در شرایط بحران کرونا

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار در شرایط بحران کرونا گفت: این سازمان به این قشر از جامعه توجه دارد اما در کنار آن نیز به ویژه از مسئولان استانی می خواهیم تا به وضعیت معیشت گروه‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در شرایط بحرانی توجه کنند و از آنها حمایت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حبیب الله مسعودی فرید گفت: در شرایط فعلی با توجه به قیمت ها، اقشار در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوند. به طورمثال ممکن است در تهیه مواد شوینده به کمک هایی نیاز داشته باشند.
وی افزود: به ادارات بهزیستی استان ها اعلام شده تا حمایت های لازم را از گروه های در معرض آسیب مانند زنان سرپرست خانوار و افراد دارای ضایعه نخاعی انجام دهند و ادارات استانی نیز حمایت های لازم را انجام می دهند، اگرچه ممکن است کفایت نکند.

در شرایط فعلی با توجه به قیمت ها، اقشار در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوند. به طورمثال ممکن است در تهیه مواد شوینده به کمک هایی نیاز داشته باشند


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به دنبال آن هستیم تا از ستاد بهزیستی کشور، اعتبارات لازم برای حمایت های بیشتر از زنان سرپرست خانوار تامین شود.
مسعودی فرید افزود: در شرایط فعلی رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست ها از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا در همه اقشار از جمله زنان سرپرست خانوار به شمار می رود.
به گفته وی، در حال حاضر ۲۴۵ هزار خانوار زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند.

گفتنی است، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1064585

وب گردی

وب گردی