هشدار جدی فرماندار قم به مراکز خرید بی‌تفاوت به کرونا

فرماندار قم نسبت به فعالیت برخی از مراکز خرید در قم که به کرونا توجه ندارند هشدار جدی داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی حیدری در جلسه فوری کمیته ارزیابی، نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه فرمانداری گفت: اکنون در بحرانی ناخواسته قرار داریم که باید برای خروج از آن از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته بر مسایل مرتبط به درمان بیماری در قم مسلط شده‌ایم، افزود: در این فرصت به خوبی توانستیم نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسیم.

برگزاری نمازهای جماعت در مساجد امری غیر شرعی و غیر قانونی است، چرا که جان مسلمانان را به خطر می‌اندازد

فرماندار قم با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور در خصوص فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: در این راستا باید به مسئولیت پذیری در خصوص انتظام بخشی به صنوف و مغازه‌ها عمل کرد.

حیدری با ابراز نگرانی برای مسایل مرتبط به سیزدهم فروردین گفت: باید اقدامات موثر در روزهای اخیر صورت پذیرد تا از تجمع مردم در آن روز جلوگیری شود، در غیر این صورت شاهد پر شدن بیمارستان‌ها خواهیم بود.

فرماندار قم گفت: برگزاری نمازهای جماعت در مساجد امری غیر شرعی و غیر قانونی است، چرا که جان مسلمانان را به خطر می‌اندازد.

حیدری در خصوص ادامه فعالیت‌های دو مرکز خرید در قم نیز گفت: متاسفانه این دو مرکز خرید مانند گذشته بدون رعایت نکات بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و امروزه محل انتقال ویروس کرونا هستند و باید در این جلسه تصمیم جدی درباره شان اتخاذ شود.

وی در خصوص حراج غیر قانونی مراکز عرضه پروتئین نیز گفت: متاسفانه این مراکز با تخفیف بسیار اندک سببب تجمع مردم می شوند که بیماری را به همراه دارد و باید از این حراج های غیر قانونی نیز جلوگیری شود.

دو مرکز خرید در قم مانند گذشته بدون رعایت نکات بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و امروزه محل انتقال ویروس کرونا هستند و باید در این جلسه تصمیم جدی درباره شان اتخاذ شود

در ادامه جلسه نیز مقرر گشت ظرف 24ساعت آینده طبق لیست اعلام شده از طرف وزارت کشور تمام اصناف غیر ضرور بسته و در صورت عدم تمکین از این قانون پلمب شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064587

وب گردی

وب گردی