آزمایشگاه بیولوژیک سیار بسیج جامعه پزشکی کشور افتتاح شد

آزمایشگاه بیولوژیک سیار بسیج جامعه پزشکی کشور با حضور تعدادی از مقامات کشوری و لشکری افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آزمایشگاه بیولوژیک سیار بسیج جامعه پزشکی کشور با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)، ابراهیم متولیان، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت افتتاح شد.

این آزمایشگاه سیار با قابلیت پاسخ دهی روزانه ۴۰۰ تست ویروس کرونا توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برای نخستین بار طراحی و وارد کشور شد.

این آزمایشگاه سیار با قابلیت پاسخ دهی روزانه ۴۰۰ تست ویروس کرونا توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برای نخستین بار طراحی و وارد کشور شد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در مراسم رونمایی از آزمایشگاه سیار بسیج جامعه پزشکی گفت: این سیستم برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده و آزمایشگاهی است که تست کرونا و سایر ویروس‌ها را انجام می‌دهد.

متولیان با بیان اینکه این دستگاه قابلیت آزمایش سریع‌تر نسبت به سایر دستگاه‌ها را دارد،گفت: این سامانه مورد تأیید انستیتو پاریس است و در مدت دو هفته طراحی شده و تمام سیستم‌های حفاظتی را دارد.

متولیان با بیان اینکه این سیستم آزمایشگاهی در مرکزی که احتیاج به انجام تست دارد مستقر می‌شود، تصریح کرد: تست ویروس کرونا در زمان طلایی خود یعنی 4 ساعت می‌تواند در این سیستم انجام شود و ما به صورت تلفنی به مراکز ارسالی اعلام می‌کنیم.

وی گفت: این دستگاه ابتدا در آزمایشگاه سیار نصب شده و ظرفیت انجام ۲۰۰ تست را دارد، ضمن اینکه می‌توانیم این ادعا را کنیم که سیستم پزشکی کشور هیچ کمبودی ندارد، اما احتیاج به یک مدیریت واحد دارد که اکنون بسیج همگام با وزارت بهداشت فعالیت خود را انجام می‌دهد و هر جا لازم باشد کادر بسیج جامعه پزشکی حضور پیدا می‌کند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از این ویروس در کشور گفت: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۳۲ مورد افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۳۷۸ نفر در کشور محروم شده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064597

وب گردی

وب گردی