آزمون کرونا

شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر در کشور، مسأله و آزمون امروز همه ماست. آزمونی که همه مردم را به خود مشغول کرده است و هر کسی در هر جایگاه و سطحی که باشد، ملزم کرده، قوانین، شرایط و استانداردهای خاصی را رعایت کند و اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، وقتی که با آزمایشگاه ها سرو کار داشته باشید، هر مسأله ای که پیش می‌آید را به چشم یک آزمون می‌بینید. برای هر آزمون، روشی وجود دارد و استانداردهایی باید رعایت شوند که در صورت رعایت نکردن این قوانین، نتایج مطلوبی به دست نمی‌آید. البته برای اینکه آماده انجام آزمون باشید، لازم است به صورت های مختلف، انجام آزمون را تمرین کرده باشید.

شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر در کشور، مسأله و آزمون امروز همه ماست. آزمونی که همه مردم را به خود مشغول کرده است و هر کسی در هر جایگاه و سطحی که باشد، ملزم کرده، قوانین، شرایط و استانداردهای خاصی را رعایت کند و اقدامات ویژه‌ای را انجام دهد. این آزمون، بار دیگر همبستگی نهادهای مختلف کشور را به نمایش گذاشت. هر سازمان و هر نهاد ملی و مردمی، تمام توان خود را به کار گرفته است که بتواند توان کشور در مقابله با این ویروس را افزایش دهد.

در این میان، فعالیت فناوران و نهادهای مرتبط با آنها، به ویژه معاونت علمی و فناوری، بسیار پر رنگ است. از تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده گرفته تا تولید کیت‌های تشخیصی و دارو؛ یکی از بخش های فعال این معاونت نیز شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است. این شبکه، با اجرای برنامه‌های متنوع در طی سال، انجام کارهای جمعی را با مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌ها، تمرین می‌کند. این آمادگی، موجب شد که شبکه آزمایشگاهی نیز بتواند نقش خود را در این آزمون به خوبی ایفا کند و به سرعت با آزمایشگاه‌های مرتبط برای انجام تست کرونا ارتباط بگیرد و شبکه‌ای از آزمایشگاه‌ها در سراسر کشور، آماده ارایه خدمات به بیمارستان‌ها باشند.

این آزمون‌ها، همبستگی‌ها و همراهی‌ها، به همه ما امید می‌دهد که از این آزمون نیز سربلند بیرون خواهیم آمد و هم‌زمانی آن با آغاز سال نو، نوید بخش این موضوع است که با یاری خدا، در سال جدید، شاهد نزدیک شدن هرچه بیشتر فناوران، پژوهشگران و صنایع کشور و هم‌سو شدن فعالیت‌های آنها در جهت حل مسائل بزرگ کشور خواهیم بود.

*دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

انتهای پیام/

کد خبر: 1064614

وب گردی

وب گردی