درد سرهای سررشته نداشتن!!!

اظهار نظر داور معروف برنامه عصر جدید درباره سرمربی پیشین استقلال با جنجال زیادی همراه شده است.

سعید سرفرازیان - ایسکانیوز/ در برنامه‌ی عصر جدید آریا عظیمی نژاد یکی از داوران این برنامه که گویا از فوتبال هم سررشته‌ای ندارد و فکر می‌کند بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران که حتی پیر زنان ایرانی هم از حال و احوال او گاهی دارند عضو تیم تراکتور تبریز است، اسم آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال را به سخره می گیرد و از او به عنوان موجودی که متعلق به ماقبل تاریخ است یاد می‌کند.
همین اظهار فضل از ایشان کافی بود تا سیل اعتراض و انتقاد هواداران استقلال از این اتفاق در سطح جامعه به راه بیفتد البته آریا عظیمی نژاد روز بعد پخش برنامه به خاطر این سوءتفاهم به وجود آمده توضیحاتی داد اما عذر خواهی نکرد و حتی به نوعی حرف خود را یکبار دیگر با استیکر خنده و پوزخند تکرار کرد.

در اینکه توهین کردن و ناسزاگویی یک عمل محکوم شده است شکی وجود ندارد اما آیا توهین به یک مربی کاربلدی چون استراماچونی که به شدت در میان هواداران استقلال محبوبیت دارد آن هم در یک برنامه‌ی تلویزیونی کار درستی است؟ آیا نمی‌شد این قسمت از برنامه را در پخش نهایی حذف کرد تا چنین جوی به وجود نیاید؟ احسان علیخانی به خوبی می‌داند که تیم های استقلال و پرسپولیس مورد توجه هواداران هستند و هر اظهار نظری در مورد این تیم‌ها حساسیت زا می‌باشد پس چگونه به خود اجازه می‌دهد این حرف در برنامه زده شود و حتی مجوز پخش هم بگیرد؟ رسانه ملی در مظان اتهام است و هواداران استقلال یکی از دلایل اصلی مشکلات استقلال را برنامه‌های صدا و سیما و نوع رفتار این رسانه‌ی به اصطلاح ملی در قبال استقلال می دانند. حالا چگونه می‌شود به هوادار استقلال که به شدت از این حرف و تبعیض رسانه ملی ناراحت است گفت به عظیمی نژاد و علیخانی توهین نکن و کاری به کار آن‌ها نداشته باش چون عظیمی نژاد از فوتبال سررشته ندارد! آیا این دلیل قابل قبول است که به بهانه‌ی سررشته نداشتن هر توهینی و هر حرفی به زبان آورد؟

امروز اگر بخشی از جامعه از توهین هواداران استقلال به عوامل برنامه عصر جدید ناراحت هستند بخش عظیم‌تری از جامعه از سرک کشیدن رسانه ملی و گویندگان و مجریان این رسانه به خیلی از مسائل و موضوعات که دخلی به آن‌ها ندارد ناراحت و دلخور هستند. از سانسور سریال های جذاب و کمدی یا همان طنزهای اجتماعی که می‌خواهد مشکلات جامعه را با زبانی ساده و قابل درک‌تر بگوید، از توهین به شعور مخاطب و جا انداختن برخی از دروغگویی های مسئولان به اسم مصلحت اندیشی برای کشور و هر موضوع دیگری و حرف های نسنجیده برنامه سازان صدا و سیما که وقت و بی وقت استقلال را آزار می‌دهند.


یک مثال ساده، وقتی داوران برنامه عصر جدید تحمل یک کاریکاتور معمولی از چهره های خود توسط شرکت کننده برنامه را نداشتند و به طراح کاریکاتور چهار چراغ قرمز دادند چگونه می‌خواهند هواداران استقلال توهین به استراماچونی را هضم کنند؟ به قول معروف زمانه زدن و در رفتن تمام شده است زدی ضربتی، پس ضربتی نوش کن..

کد خبر: 1064636

وب گردی

وب گردی