فعالیت‌های ترویجی و توسعه‌ای، نخستین معیار ارزیابی سراهای نوآوری است

معاون تحقیقات،فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معیار نخست در بررسی وضعیت سراهای نوآوری کم و کِیف فعالیت‌های ترویجی و توسعه‌ای است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کارکرد سراهای نوآوری در وهله نخست فعالیت، اظهار کرد: اداره کل نظارت و ارزیابی معاونت فناوری و نوآوری اندیس‌هایی برای فعالیت سراهای نوآوری طراحی کرده که طبق آن در سال نخست فعالیت سراها، تعداد هسته‌ها واحدهای فناور مستقر در سرا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: معیار اول در بررسی وضعیت سراهای نوآوری کم و کِیف فعالیت‌های ترویجی و توسعه‌ای است. مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و رؤسای سراهای نوآوری براساس اندیس‌های تعریف شده در قالب یک آیین‌نامه ارزیابی خواهند شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به گنجاندن ردیف‌های «رئیس سرای نوآوری برتر» و «معاون فناوری برتر» در جشنواره فرهیختگان، بیان کرد: کارکردهای فناوری به‌نوعی طراحی می‌شود که عاملان فعال در سراهای فناوری فراتر از قالب‌های اداری منتفع شوند و افراد همگام و هم‌سو به فعالیت سراها نیز ذی‌نفع شوند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: بی تفاوتی بعضی استان‌ها و واحدهای دانشگاهی درخصوص ایجاد و راه‌اندازی سرای نوآوری مؤید ایجاد تعلل در حرکت روبه جلو و رویکردهای تحولی دانشگاه آزاد اسلامی است. واحدهای دانشگاهی سراسر کشور با فعالیت در حوزه‌های فناوری، اختیارات و دسترسی‌های بیشتری نیز دست پیدا می‌کنند.

وی درباره موفقیت بخش خصوصی خاطرنشان کرد: بعضی از مدیران بخش‌های دولتی حتی با اختیارات خود آشنا نیستند ولی در بخش خصوصی، اختیارات بعد از تلاش و موفقیت اعطا می‌شود. مسئولانی قدر اختیارات را درک می‌کنند که در بطن راهبری فعالیت‌ها با چالشی روبرو می‌شوند و نیاز به تصمیم‌گیری سریع و آنی دارند. این فعالیت و چالکی در عمل است که ارزش اختیارات بالاسری را معین می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064642

وب گردی

وب گردی