بررسی سناریوهای آغاز به کار دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تمام سناریوهای مرتبط به چگونگی آغاز به کار دانشگاه ها، ادامه آموزش دانشجویان و زمان برگزاری آزمون های کشوری در حال بررسی است و هنوز نهایی نشده اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبر حق دوست گفت: ما اکنون با رایزنی با تمام معاونان دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه های مختلف وزارت بهداشت در حال بررسی پیشنهادات و سناریوهای مختلف در مورد زمان آغاز به کار دانشگاه ها، نحوه ادامه آموزش دانشجویان و زمان های برگزاری آزمون ها هستیم.

وی افزود: به همین منظور پیشنهادات مختلفی در حال ارائه است اما هیچ کدام نهایی نشده اند و هنوز در این مرحله هستیم که پیشنهادات پخته تر شوند و بررسی های لازم صورت گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: ممکن است در فضای مجازی و در بین دانشجویان گمانه‌زنی هایی مبنی بر تاریخ های احتمالی آزمون‌ها یا شرایط آموزشی در شرایطی که هنوز با همه گیری ویروس کرونا مواجه هستیم، مطرح شود اما هیچ کدام از این گمانه زنی ها تایید نمی شود.

وی تاکید کرد: پس از نهایی شدن پیشنهادات و تایید موضوع از سوی همه دانشگاه های علوم پزشکی، موضوع باید به تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برسد و در نهایت به عموم دانشجویان اطلاع رسانی می شود.

حق دوست یادآور شد: در همین رابطه نیز جلسه مشترکی با معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس خواهیم داشت تا رایزنی های لازم در این زمینه انجام گیرد.

گفتنی است پس از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا و به منظور کاهش همه گیری دانشگاه های سراسر کشور در اسفندماه تعطیل شدند و آزمون های ملی که در اسفندماه ۹۸، فروردین ۹۹ و اردیبهشت ۹۹ قرار بود برگزار شود، به تعویق افتاد.

در چند روز اخیر در فضای مجازی برخی از گروه های دانشجویی گمانه زنی هایی مبنی بر اعلام زمان برگزاری آزمون های لغو شده داشته اند که این موضوع تاکنون از سوی مراجع رسمی وزارت بهداشت تایید نشده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1064643

وب گردی

وب گردی