توزیع ماسک و دستکش در داروخانه‌ها کافی نیست

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: در رابطه با دستکش و ماسک، باید بپذیریم که متاسفانه هنوز به مقدار کافی به داروخانه ها توزیع نشده و هنوز کمبود جدی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،سید علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در پاسخ به این پرسش که وضعیت داروخانه‌ها در هفته نخست سال جدید در خصوص تامین اقلام مورد نیاز برای مهار کرونا گفت: در رابطه با دستکش و ماسک، باید اعتراف کنیم که متاسفانه هنوز به مقدار کافی به داروخانه ها توزیع نشده و هنوز کمبود جدی در این زمینه وجود دارد.

وی در خصوص محلول ها و ژل‌های ضدعفونی کننده خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد، وضعیت تقریبا مطلوب است و در اختیار اغلب داروخانه ها قرار گرفته است.

فاطمی در رابطه با داروهای درمان کرونا، مردم باید بدانند که برخی از این داروها در داروخانه های منتخب و دولتی عرضه می شود ولی برخی از این داروها در داروخانه های عادی هم توزیع می شود. چیزی که تحت عنوان داروهای ضد کرونای ایرانی مطرح شده، در واقع همان داروهایی است که اثر آنها بر روی کنترل و درمان کرونا اثبات شده ولی قرار است که بصورت ترکیبی در داخل یک واحد مثل قرص یا کپسول و ...استفاده شود.

وی تاکید کرد: اثرگذاری این داروها بصورت نسبی اثبات شده و بدلیل زمان اندک هنوز اثرگذاری قطعی این داروها اثبات نشده است و چون وضعیت بحرانی است و عوارض این داروها کم است خوشبختانه مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه نسبتا مطلوبی داشته است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1064670

وب گردی

وب گردی