۵۸ میلیون نفر توسط بسیج جامعه پزشکی غربالگری شدند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تاکنون با هدایت و نظارت ستاد ملی مقابله با کرونا بیش از ۵۸ میلیون نفر توسط متخصصین بسیج جامعه پزشکی غربالگری شده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح با هدف ارزیابی اقدامات نیروها در کمک به ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس با حضور سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین روسای کمیته‌های این قرارگاه و با انجام مذاکرات تصویری زنده با فرماندهان کل ارتش، سپاه و ناجا و نیز وزیر دفاع، در محل این ستاد برگزار شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار ، روز جانباز و روز آزادگان و قدردانی از ایثار و فداکاری جانبازان و آزادگان ایران اسلامی اظهار داشت: از همان نخستین ساعات تشکیل و فعالیت قرارگاه امام رضا (ع) که به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد، تقسیم کار مناسبی صورت گرفت و فعالیت‌ها با انسجام بیشتری با بسیج تمامی امکانات توسعه پیدا کرد.

سرلشکر باقری ادامه داد: مردم و مسئولین شاهد هستند که نیروهای مسلح به‌عنوان بازوی توانمند فرمانده معظم کل قوا و ملت بزرگ ایران در این شرایط در حال انجام وظیفه در ابعاد مختلف هستند.

وی درباره خدمات درمانی نیروهای مسلح در این ایام گفت: نیروهای مسلح در این روزها ۴ هزار و ۲۰۰ تخت آماده دارند که با احتساب یک هزار و ۲۰۰ بیمار بستری شده، ۳ هزار تخت بیمارستانی خالی در بیمارستان‌های نیروهای مسلح، شرایط پذیرش بیمار را دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ظرفیت تخت‌های نقاهتگاهی آماده، با اضافه شدن ۲ هزار و ۲۰۰ تخت توسط ارتش در تهران، به بیش از ۱۱ هزار تخت رسیده است که عمدتاً خالی بوده و آماده خدمت‌رسانی به مردم کشورمان هستند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه اقدام بسیار ارزشمندی این روزها در زمینه غربالگری در کشور در حال انجام است، تصریح کرد: طرح غربالگری، طرح ملی و عظیمی است که توسط بسیجیان جامعه پزشکی و دیگر دستگاه ها انجام می‌شود و حدود ۴۰۰ تیم سه یا چهار نفره از متخصصین، مشغول این کار هستند و تاکنون با هدایت و نظارت ستاد ملی مقابله با کرونا بیش از ۵۸ میلیون نفر توسط این متخصصین غربالگری شده‌اند که امیدواریم در روزهای آتی تمام مردم عزیز کشورمان توسط این تیم‌ها غربالگری شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح غربالگری می‌تواند در کاهش شیوع بیماری کرونا و درمان هرچه بهتر بیماران کاملا موثر باشد، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر با اجرای طرح غربالگری، با افراد مشکوک به بیماری کرونا تماس گرفته شده و آن‌ها برای مراجعه به بیمارستان یا قرنطینه در منزل راهنمایی شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شناسایی و برای کمک و نقش آفرینی در اجرای برنامه های پیشگیری و مقابله با کرونا به‌کارگیری شده اند، در خصوص طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی»گفت: این طرح از زمان شروع اجرایش در بامداد جمعه ۸ فروردین ماه ۹۹، با همت مضاعف نیروی انتظامی و کمک بسیج و سایر نیروها تاثیر چشمگیری در کاهش تردد در جاده‌ها داشته است و قطعا در توسعه بهداشت و درمان و در نتیجه کاهش بیماری نیز موثر خواهد بود.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه از ۷۰۰ هزار نفر از بسیجیان، این روزها در ابعاد مختلف در حال خدمت‌رسانی هستند، تصریح کرد: در این روزها ۲ مجموعه رزمایش بزرگ را داشته‌ایم؛ رزمایش نیروی زمینی ارتش که در ایجاد نقاهتگاه‌ و پاکسازی معابر به نمایش گذاشته شد و همچنین رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی «شهدای مدافع سلامت» که توسط نیروی زمینی سپاه با ایجاد بیمارستان شهید صدوقی در تهران و پاکسازی ۳ هزار نقطه در سراسر کشور، از روز پنجشنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه از جمله وظایف ما این است که ابعاد مختلف این ماموریت را برای رزمایش دفاع بیولوژیک سازماندهی کنیم، افزود: باید در خصوص مستندسازی مجموعه اقدامات سازمان ها و تبدیل آن به یک سند عام رزمایش دفاع بیولوژیک اقدام شود ، تا نکته ای را از دست ندهیم و بتوانیم از این بحران و بیماری، فرصت‌هایی را برای تقویت و آماده سازی ظرفیت های مربوط به این حوزه فراهم سازیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: از دیگر فرصت‌هایی که این بیماری برای ما به‌وجود آورد، مسئله ارتقای دانش و آگاهی‌های بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح است که باید قدر بدانیم و حتی به متون آموزشی اضافه کنیم، چون ممکن است در دوره‌های زمانی مختلف، کشور و نیروهای مسلح با چنین شرایطی مواجه شود که باید از این تجربه استفاده کرد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش توسط روسای کمیته‌های قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح، سرلشکر باقری از طریق ویدئو کنفرانس با فرماندهان کل ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در جریان آخرین وضعیت و روند اقدامات و برنامه های رسیدگی به بیماران بستری و درمان آن‌ها و همچنین مجموعه فعالیت‌ها برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت.

کد خبر: 1064676

وب گردی

وب گردی