اعلام تاریخ افتتاحیه و اختتامیه المپیک توکیو/ تعویق رسمی لیگ جزیره تا 11 اردیبهشت/ رقابت رئال و بارسا برای جذب ستاره لیورپول

با بسته خبری اخبار ورزش بین الملل با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار ورزش بین الملل بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا و سایر رشته های ورزش بین الملل، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

سه برنامه برای به پایان رساندن لیگ‌ها

الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تأکید کرد در صورتی که لیگ‌های اروپایی نتوانند از اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر ماه) بازی‌های خود را که به خاطر شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) به حالت تعلیق درآمده از سربگیرند، ممکن است فصل‌شان به طور کلی باطل اعلام شود. چفرین به روزنامه ایتالیایی «رپابلیکا» گفت: اگر موفق نشویم لیگ‌ها را از سر بگیریم، احتمالاً مختومه اعلام خواهند شد. ما البته‌ پلن‌های A؛ B و C داریم که هر سه گزینه آغاز مجدد لیگ‌ها از اواسط ماه ژوئن است. همچنین این احتمال وجود دارد که بازی‌های لیگ از ابتدای فصل آینده دوباره آغاز شود. باید ببینیم بهترین راه‌حل برای لیگ‌ها و باشگاه‌ها چیست.

جدایی مربی معروف پس از ۱۴ سال به خاطر کرونا!

فدراسیون فوتبال اروگوئه که در روزهای تعطیلی مسابقات فوتبال تصمیم گرفته بود با بسیاری از کارمندانش خداحافظی کند، در تصمیمی غیرمنتظره قرارداد اسکار تابارس را هم فسخ کرد. تابارس برای ۱۴ سال هدایت لاسلسته را برعهده داشت و حتی در روزهایی که به‌شدت با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد هم روی نیمکت تیم ملی اروگوئه نشست.

پدیده اسپانیایی در رادار لیورپول

رئال‌مادرید و بارسلونا در مسیر جذب فران تورس باید با صدرنشین لیگ برتر انگلیس رقابت کنند. سایت «گل» خبر داد، فران تورس ستاره جوان والنسیا که از غول‌های اسپانیا پیشنهاد دارد، لیورپول را هم مشتری خودش می‌بیند. قیمت احتمالی انتقال این بازیکن ۲۰ ساله که در نقش وینگر در ترکیب خفاش‌ها بازی می‌کند، ۳۰ میلیون یورو تخمیل زده شده است.

یوونتوس با اعضای باشگاه به توافق رسید!

باشگاه یوونتوس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، با توجه به کاهش درآمدها و تعطیلی مسابقات فوتبال، با بازیکنان، مربیان و اعضای تیم به توافق رسیده است که دستمزدها را که معادل ۴ ماه هزینه‌های باشگاه یوونتوس است را کاهش دهند. نشریه «توتو اسپورت» پیش از این خبر داده بود، جورجو کیلینی مأمور شده رضایت بازیکنان را جلب کند تا رقم قرارداد خود را کاهش دهند.

مالک باشگاه نیویورک نیکس به کرونا مبتلا شد

مبتلایان به ویروس کرونا در لیگ بسکتبال NBA همچنان ادامه دارد و حالا از بازیکنان و کادر تیم ها به مالکان باشگاه ها هم رسیده است. براین اساس و طبق اعلام رسانه های آمریکایی، تست کرونای جیمز دونالد مالک باشگاه نیویورک نیکس مثبت اعلام شده است و او در قرنطینه به سر می برد. پیش از این تعدادی بازیکن و کادر از تیم‌های مختلف به کرونا مبتلا شده بودند که برخی از آنها بهبود یافته اند.

اعلام تاریخ احتمالی افتتاحیه و اختتامیه المپیک توکیو

رویترز نوشت: رسانه های ژاپنی اعلام کردند کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری المپیک آخرین صحبت های خود را در مورد برگزاری المپیک توکیو در جولای سال آینده انجام می دهند. بازی های المپیک توکیو هفته گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد و به احتمال زیاد افتتاحیه آن ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (۱ مرداد ۱۴۰۰) و اختتامیه آن ۸ آگوست ۲۰۲۱ (۱۷مرداد ۱۴۰۰) انجام می شود.

رسمی؛ تعویق لیگ جزیره تا پایان آوریل

دو هفته پیش بود که اتحادیه فوتبال انگلیس تسلیم کرونا شد و فوتبال این کشور را به طور موقت تعطیل کرد. در واقع پس از ابتلای میکل آرتتا سرمربی آرسنال به کرونا بود که فوتبال جزیره به تعویق افتاد. ابتدا قرار بود تا اوایل آوریل بازی ها به تعویق بیفتد ولی پس از جلسه بین مسئولان لیگ، اتحادیه فوتبال انگلیس و اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای، تصمیم بر این شد که تا 30 آوریل (11 اردیبهشت) بازی ها به تعویق بیفتد و به این ترتیب حدافل تا یک ماه دیگر خبری از برگزاری لیگ برتر و دسته های پایین تر نخواهد بود.

خرج ۲۰۰ هزار یورویی کرونا روی دست سنگربان پاری‌سن‌ژرمن

کیلور ناواس در روزهایی که جهان با بحران کرونا روبه‌رو است فرانسه را ترک کرد و به کشورش کاستاریکا بازگشت. دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن با یک پرواز اختصاصی به همراه سه فرزند و همسرش به آمریکای مرکزی رفت که ۲۰۰ هزار دلار برایش هزینه برداشت. بر اساس قوانین دولت کاستاریکا دروازه‌بان ملی‌پوش باید ۱۴ روز در قرنطینه بماند تا اگر به کووید ۱۹ مبتلا شده باشد مشخص شود. ناواس همچنین در صفحه شخصی‌اش نوشته بود: همانطور که می‌دانیم به خاطر کووید ۱۹ جهان در شرایط کاملا پیچیده‌ای قرار گرفته است. از مردم کشورم می‌خواهم به توصیه‌های مسئولان گوش فرا دهند چون همه ما مسئول هستیم.

سهمیه ورزشکاران صعود کرده به المپیک حفظ می‌شود

کمیته بین المللی المپیک (IOC) در تماس تلفنی با ۳۳ فدراسیون بین المللی تضمین کرد بعد از تصمیم به تعویق افتادن بازیهای المپیک که با مشورت با سازمان جهانی بهداشت صورت گرفت، سهمیه ورزشکاران برای هر رشته ورزشی باقی خواهد ماند. IOC هفته گذشته اعلام کرد که ۵۷ درصد از ۱۱ هزار ورزشکار توانستند سهمیه حضور در بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ را به دست بیاورند.

گفتنی است خیلی از فدراسیون های جهانی مجبور شدند رقابتهای انتخابی المپیک خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق بیندازند و در بعضی از رشته های ورزشی رقابت های انتخابی صورت نگرفته است.

تشیبه کرونا به فاجعه چرنوبیل توسط شوچنکو

درگیری با ویروس کرونا برای اوکراینی‌ها یادآور روزهای تلخی است که پس از فاجعه چرنوبیل تجربه کردند، مسئله‌ای که آندری شوچنکو سرمربی تیم ملی اوکراین و اسطوره میلان آن را یادآوری می‌کند. شوچنکو در مصاحبه با شبکه «اسکای‌اسپورت» ایتالیا درباره شرایط این روزهای خودش گفت: «الان در نزدیکی لندن و بیرون از شهر زندگی می‌کنم. حدود ۱۰ روز است که در خانه حبس شده‌ام. لحظات سختی را تجربه می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر این روزها تمام شود. تنها راه‌حل این است که به قوانینی که دولت‌ها تعیین کرده‌اند، احترام بگذاریم. پیش از این وقتی ۹ ساله بودیم در سال ۱۹۸۶ چنین شرایطی را تجربه کرده‌ام. آن روزها هم رآکتور هسته‌ای در چرنوبیل منفجر شد و یک فاجعه به‌وجود آورد. لحظات سختی بود. کرونا برای من در حال حاضر مثل چرنوبیل است.»

کد خبر: 1064680

وب گردی

وب گردی