از معرفی 10 فدراسیون برتر سال 98 تا لژیونر شدن ملی‌پوش تنیس ایران

با بسته خبری اخبار منهای فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر رشته های ورزشی کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

مسعود سلطانی فر: تعویق المپیک قابل پیش‌بینی بود

مسعود سلطانی فر درباره عقب افتادن یک ساله مسابقات المپیک گفت: ما تقریباً خودمان را آماده کرده بودیم تا در مرداد ماه در المپیک شرکت کنیم در بسیاری از رشته‌ها سهمیه‌های خود را گرفته بودیم و تعدادی از مسابقات کسب سهمیه را هم پیش رو داشتیم که برای تمام آنها برنامه ریزی لازم را کرده بودیم. باور و تحلیل ما بر این بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا در حدود ۲۰۰ کشور جهان و متوقف ماندن مسابقات انتخابی، المپیک به تعویق می‌افتد.

پیام فدراسیون‌ جهانی دو و میدانی برای حدادی

فدراسیون جهانی دو و میدانی (World Athletics) با اعلام خبر ابتلای احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا و دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ به ویروس کرونا در سایت رسمی خود، برای وی آرزوی بهبودی کامل کرد. در این پیام آمده است که حدادی ۳۵ ساله در تهران دچار عفونت کرونا شده است. در پیام اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی همچنین آمده است: ما برای او آرزوی بهبودی کامل و سریع داریم.

محمودی: جانشین کولاکوویچ می تواند ایرانی باشد

تیم ملی والیبال ایران که قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور چین توانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند، بعد از تعویق یک ساله المپیک وضعیت نامشخصی دارد. فدراسیون تصمیم به قطع همکاری با ایگور کولاکوویچ گرفت و حالا گمانه زنی ها درباره مربی بعدی هم آغاز شده است.

بهنام محمودی، بازیکن اسبق تیم ملی که اخیرا با فدراسیون هم همکاری دارد و قرار است احتمالا به عنوان عضو هیات رییسه با داورزنی همکاری کند، معتقد است مربیان ایرانی هم می توانند در تیم ملی موفق باشند.

وی در پاسخ به این سوال که از نظر او جانشین کولاکوویچ باید خارجی باشد یا ایرانی، افزود: ما باید مربیان خودمان را هم در سطح جهانی پرورش دهیم. بالاخره باید یک جایی به مربیان ایرانی هم میدان دهیم. بازیکنانی که الان درتیم ملی هستند، از رده های پایه آمدند؛ پس مربیان ما هم می توانند از پایه شروع کنند و به تیم ملی برسند. الان 8، 9 مربی خوب در ایران داریم. البته اگر قرار بر انتخاب مربی ایرانی باشد، حتما باید کمیته فنی و مدیرفنی خوبی بالای سر تیم باشد و سرمربی هم با آن ها مشورت کند. اینطور نباشد یک مربی بیاید که هیچ کس را قبول نداشته باشد.

کریمی: به المپیک فکر می کنم، نه کاکس یا اسنایدر

علیرضا کریمی که در کنار حسن یزدانی، دومین فینالیست کشتی ایران در مسابقات جهانی 2019 بود. این کشتی گیر آماده که در فینال وزن 92 کیلوگرم از پس جی دن کاکس برنیامد و به مدال نقره بسنده کرد، در جریان مسابقات جام باشگاههای جهان از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد. با وجود پارگی در زانوی کریمی به خاطر اینکه او به المپیک برسد، پزشکان جراحی را از دستور کار خارج کردند و قرار شد این کشتی گیر تحت درمان قرار بگیرد.

یزدانی در بخشی از گفتگویش اظهار داشت: من هم در رسانه ها خواندم که جی دن کاکس گفته می خواهد در وزن 97 کیلوگرم در المپیک کشتی بگیرد. فعلا به این موضوع و رویارویی دوباره با او فکر نمی کنم. بدون شک مهمتر از همه برای من و همچنین کاکس رسیدن به المپیک است. در آمریکا کایل اسنایدر هم در وزن 97 کیلوگرم کشتی می گیرد و معلوم نیست چه کسی به المپیک بیاید. من هم فعلا تمام تمرکزم این است که بتوانم دوبنده تیم ملی را در المپیک بر تن کنم.

رد پیشنهاد فدراسیون هندبال از سوی افشاردوست

سمت دبیری این فدراسیون یکی از گزینه هایی است که علیرضا پاکدل قصد ایجاد تغییر در آن را دارد. هم اکنون محمدرضا رجبی به عنوان دبیر فدراسیون مشغول فعالیت است، اما گفته می شود پاکدل پیشنهادی را هم به محمود افشاردوست، دبیر سابق فدراسیون هندبال داده است.

افشاردوست پیشنهاد رئیس فدراسیون هندبال را رد کرد و در این خصوص اظهار داشت: اواخر سال گذشته پاکدل پیشنهادی را مطرح کرد و من هم به صورت جدی روی آن تمرکز کردم. چند جلسه هم با پاکدل داشتم اما پس از بررسی موضوعات مختلف به این نتیجه رسیدم که پیشنهاد وی را رد کنم. برای پاکدل و هندبال آرزوی موفقیت می کنم و شک ندارم این رشته می تواند خیلی زود جایگاه اصلی خود در آسیا و جهان را پیدا کند.

حمیده عباسعلی تمریناتش را آغاز کرد

حمیده عباسعلی چهره المپیکی کاراته ایران که موفق شد با صعود به فینال و قهرمانی رقابت های لیگ جهانی سالزبورگ در اتریش سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست بیاورد، در ثانیه های پایانی مبارزه فینال به شدت آسیب دید و دچار پارگی رباط زانو شد. وی سپس در آلمان تحت عمل جراحی توسط یکی از پزشکان ایرانی قرار گرفت و با موفقیت آمیز بودن این جراحی، تمرینات سبک خود را آغاز کرد. عباسعلی همزمان با انجام فیزیوتراپی زیر نظر پزشک، تمرینات سبک خود را نیز آغاز کرده است.

تبریک عجیب رییس فدراسیون اسکیت به سعادتمند

در شرایطی که هنوز تکلیف مدیرعامل باشگاه استقلال مشخص نشده است و اختلاف نظر بین اعضای هیئت مدیره این باشگاه وجود دارد بهمن محمدرضایی در پیامی که روی خروجی کانال رسمی فدراسیون اسکیت قرار دارد انتخاب احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل این باشگاه را تبریک گفت. در پیام رییس فدراسیون اسکیت خطاب به سعادتمند آمده است:

«برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمد سعادتمند

با سلام؛ خبر مسرت بخش انتخاب حضرتعالی توسط هیات مدیره باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال بعنوان مدیرعامل این باشگاه، نشان از لیاقت و شایستگی جنابعالی را دارد. شما که از مدیران شایسته نظام و ورزش کشور عزیزمان ایران هستید و یقین دارم که همچون گذشته در این جایگاه خطیر موفق و منشا خیر و برکت برای ورزش کشور ، بخصوص باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال خواهید شد، توفیق، عزت و سربلندی شما را از درگاه یگانه عالم خواهانم.»

معرفی ۱۰ فدراسیون موفق در سال ۹۸

در سال ۹۸ فدراسیون‌های ورزشی عملکرد‌های متفاوتی داشتند که در این میان عملکرد ۱۰ فدراسیون، چشمگیرتر از سایر فدراسیون‌ها بوده است.

خبرگزاری میزان در گزارشی بعد از بررسی عملکرد فدراسیون های رشته های مختلف ورزش کشورمان به معرفی 10 فدراسیون پرداخته که به ترتیب اسامی آنها به شرح زیر است:

فدراسیون کشتی، فدراسیون ووشو، فدراسیون کاراته، فدراسیون ژیمناستیک، فدراسیون شمشیربازی، فدراسیون تنیس روی میز، فدراسیون تیراندازی با کمان، فدراسیون بوکس، فدراسیون تیراندازی، فدراسیون اسکواش

پیوستن نیما عالمیان به تیم رامانیچ فرانسه

نیما عالمیان ملی‌پوش تنیس روی میز که دومین سال حضورش را در تیم ویلنوو فرانسه پشت سر می‌گذارد، در پایان فصل جاری به تیم دیگری در فرانسه خواهد رفت. او که در این مدت بازی‌های درخشانی را از خود به نمایش گذاشته است، از چند تیم مطرح فرانسوی پیشنهاد دریافت و پس از مذاکره با آنها در نهایت تصمیم گرفت به پیشنهاد مسئولان تیم رامانیچ پاسخ مثبت دهد و با این تیم قرارداد دو ساله‌ای را منعقد کند تا از فصل آینده برای این تیم به میدان برود.

سهراب مرادی: شاید المپیک را از دست بدهم!

سهراب مرادی فوق ستاره وزنه‌برداری ایران در دسته 96 کیلوگرم با اینکه از تعویق المپیک به خاطر مصدومیت اخیری که داشته، خوشحال است؛ اما می گوید ممکن است با لغو مسابقات گزینشی، المپیک توکیو را از دست بدهد.

او در بخشی از گفتگو با ایران ورزشی در پاسخ به این سوال که "تعویق یک‌ساله المپیک به شرطی برای سهراب خوب است که مسابقات گزینشی هم در زمانی جدید زمان‌بندی و برگزار شود؟" پاسخ داد: «بله.دقیقا همینطور است که اشاره کردید. تعویق المپیک به‌شرطی برای ما خوب و مفید است که گزینشی‌های باقیمانده مثل رقابت‌های آسیایی و تورنمنت‌های بین المللی لغو شده هم در زمانی جدید برگزار شود. در این صورت من قول میدهم با شرایطی فوق‌العاده روی تخته حاضر شده و ثابت کنم هنوز هم مرد شماره یک دسته وزنی 96 کیلوگرم دنیا هستم. در غیر اینصورت و اگر فدراسیون جهانی مسابقات باقیمانده گزینشی را حذف کند به هر دلیلی هم که باشد، همه چیز به ضرر ما تمام می‌شود و حتی شاید به همین سادگی المپیک را هم از دست بدهم.»

کد خبر: 1064707

وب گردی

وب گردی