فغانی رسما اعلام پناهندگی کرد/ حواشی عجیب انتخاب مدیرعامل جدید استقلال/ نگاهی به حذف یک ساله برنامه نود

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

سعادتمند مدیرعامل استقلال شد

در خبری که سایت وزارت ورزش و جوانان منتشر کرده اعلام شده بر اساس صورت جلسه ای که هیئت مدیره استقلال در تاریخ دهم فروردین امسال امضا کرده سعادتمند به عنوان مدیرعامل این باشگاه مشخص شده است، این در حالی است که اسماعیل خلیل زاده در واکنش به این اتفاق شب گذشته از سمت خود استعفا داد و البته موسوی هم بازگشت به هیئت مدیره استقلال را نپذیرفت. با این شرایط باید منتظر ماند و دید آیا احمد سعادتمند در اولین گام می تواند حواشی ای که در این مورد به وجود آماده را جمع کند یا نه.

مدیرعامل جدید پرسپولیس آماده شد!

اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد مهدی رسول‌پناه به زودی حکم مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را دریافت خواهد کرد. وی که چند ماه پیش توسط وزیر ورزش به‌عنوان جانشین مرحوم جعفر کاشانی در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس وارد شد، خیلی زود نیز سرپرستی این باشگاه را برعهده گرفت و جایگزین محمدحسن انصاری‌فرد شد.‌ حالا رسول‌پناه بعد از بر عهده گرفتن امور اجرایی باشگاه پرسپولیس آماده است که رسماً مدیرعامل این باشگاه شود.

واکنش مالک باشگاه نساجی نسبت به سریال پایتخت

بدون شک قبول باشگاه نساجی با این سوژه و هم چنین همکاری با عوامل ساخت سریال پایتخت در شکل گیری داستان مورد اشاره دخیل بوده است. حالا واکنش رضا حدادیان – مالک باشگاه نساجی نسبت به پخش سریال پایتخت می تواند در نوع خود جالب باشد.

او در این باره در صفحه ی شخصی اش نوشت:« در این قرنطینگی تنها پنجره‌ای که می‌توانست بار دیگر ما را به زمین فوتبال و هیجان برگرداند همین تلویزیون و سریال پایتخت بود.آن هم با نساجی که عشق مردم مازندران است. نساجی از دل تک‌تک خانواده‌های مازندران بیرون آمده و برای همین به دل تمام مردم ایران می‌نشیند و در این تعطیلی فوتبال تنها تیمی که باز هم به میدان می‌رود تا دل مردم را به‌دست بیاورد، نساجی است.امیدوارم سلامتی از ایران، مردم مازندران و بهتاش‌ها دور نباشد.»

رویای بزرگ مهاجم استقلال مشخص شد

شیخ دیاباته به عنوان سرشناس ترین چهره خارجی شاغل در لیگ برتر ایران در گفتگوی اخیر خود با فرانس فوتبال حرف های جالبی به زبان آورد که یکی از این صحبت ها پرده از رویای بزرگ مهاجم اهل مالی برای بازگشت به فوتبال فرانسه و پوشیدن پیراهن باشگاهی شاغل در لیگ یک است.

مهاجم اهل مالی که سابقه بازی برای بوردو ومتز در لیگ یک فرانسه را دارد مدعی شد اصلا به بازنشسته شدن در فوتبال ایران فکر نمی کند و رویای بزرگ او بازگشت به فوتبال فرانسه جایی که روزها و خاطرات خوشی در آن رقم زد، است.شیخ دیاباته گفت:« هر اتفاقی ممکن است در این چند سال باقی مانده از دوران فوتبالم رخ بدهد. اما می خواهم کار خودم را در فوتبال اروپا به پایان برسانم و فرانسه می تواند یکی از اصلی ترین گزینه های من باشد».

فغانی رسماً اعلام پناهندگی کرد!

محمدرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران و برادر علیرضا فغانی که ایران را ترک کرده، رسماً اعلام کرد از کشور سوئد درخواست پناهندگی کرده است.

او همچنین خبر از فعالیت داوری در کشور سوئد و در دسته سوم فوتبال این کشور داد و مدعی شد از فصل بعد در دسته اول قضاوت خواهد کرد.

وزارت ورزش: خلیل زاده استعفا نداده است

بشب گذشته که خبر مدیرعاملی احمد سعادتمند منتشر شد خبر رسید که اسماعیل خلیل زاده از سمت خود استعفا کرده است. با این حال رسانه رسمی وزارت ورزش نوشت: به دنبال اعلام برخی خبر ها مبنی بر استعفای خلیل زاده رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال به اطلاع می رساند، این خبر صحت ندارد و ایشان کماکان به عنوان رئیس هیات مدیرعامل باشگاه فرهنگی- ورزشی استقلال حضور دارند.

بازگشت عادل فردوسی‌پور به شبکه ۳ یا باز هم یک سال سکوت؟!

آرتین زهرابی روزنامه نگار ورزشی در یادداشتی نوشت: عادل فردوسی‌پور که تلویزیون هم از میزان محبوبیت و مقبولیت برنامه‌اش بهتر از بقیه باخبر است، میان اعضای باشگاه صدا‌و‌سیما غایب است و هرگز در این باره هیچ توضیحی داده نشده؛ فقط شاهد سکوتی تلخ بودیم از سوی هر کدام از طرفین دعوا!

یک سال از حذف کامل برنامه ۹۰ و عادل فردوسی‌پور گذشته و این سوالی است که لازم بود مدیران عالی رتبه صدا‌و‌سیما، زودتر به آن پاسخ می‌دادند. حذف چهره‌ای محبوب مثل فردوسی‌پور جدا از تبعات ویرانگرش، نشانه کبریت کشیدن بر سرمایه‌ای است که تلویزیون، او را به خانه‌های مردم آورد. یک مجری جوان در ۲۰ سالگی، آنقدر تجربه ندارد که برنامه‌ای فوتبال محور را با موفقیت کامل و جذب مخاطب کافی همراه کند اما نه تنها این اتفاق در ۹۰ رخ داد که همان مجری در اوج پختگی در اجرا کنار گذاشته شد.

این که فردوسی‌پور باید برنامه‌ای در تلویزیون داشته باشد یا نه در حیطه اختیارات سازمان است و بی‌تردید صدا‌و‌سیما در این باره تصمیم می‌گیرد؛ تصمیم هم امروز بر آن است که فردوسی‌پور نباشد. این مسئله در عین حال که اثری از منطق و استدلال در آن به چشم نمی‌خورد اما به صورت جبری پذیرفتنی است؛ فقط می‌ماند بخش مردمی قضیه که عده‌ای سال‌ها با برنامه ۹۰ و مجری‌اش زندگی کرده‌اند، شب‌های فوتبالی خود را ساخته‌اند و خیلی‌ها که حتی علاقه‌ای به فوتبال نداشتند با ۹۰، لحظه‌های فوق‌العاده‌ای را سپری کرده‌اند.

سعادتمند حکم گرفت، مجیدی می‌ماند؟

سوال مهم در استقلال این است که آیا فرهاد مجیدی با شرایط فعلی ادامه می‌دهد؟ طبق شنیده‌ها فرهاد این روزها در ایران نیست و البته تعطیلی فوتبال باعث شده تا تمرینی هم برگزار نشود اما با توجه به حمایت پررنگ فرهاد از موسوی و خلیل‌زاده باید دید با حضور سعادتمند آیا او به همکاری‌اش با استقلال ادامه خواهد داد؟

مجیدی البته استقلال را دوست دارد و به قول نامجومطلق برای حضور در این تیم بعد از ماجراهای استراماچونی فداکاری کرد اما به‌هر‌حال از دیشب شایعه استعفای او در فضای مجازی مطرح شد.

طبعاً احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه استقلال دوست دارد فرهاد بماند و تیم خوبی که استراماچونی ساخت و فرهاد مجیدی هم با آن نتایج قابل قبولی گرفت، حفظ شود اما باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و آیا سعادتمند می‌تواند مشکلات مالی استقلال را حل کند؟

مصاحبه بیرانوند با AFC ماندگار شد

در روزهایی که فوتبال در کشورهای مختلف جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پنج گفت‌وگوی کلاسیک و به‌یادماندنی آرشیو خود را بازنشر داد که مصاحبه علیرضا بیرانوند هم یکی از آنهاست.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در این مصاحبه که پیش از جام ملت‌های آسیا در سال 2019 منتشر شد، به سختی‌های زندگی خود و نیز مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی 2018 اشاره کرد و آن مهار پنالتی را یکی از بزرگ‌ترین لحظات زندگی‌اش دانسته بود.

کد خبر: 1064752

وب گردی

وب گردی