وظیفه ملّی ما این است که اتحاد تحریم و کرونا را بشکنیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه در آغاز سال جدید جهان با چالش مشترک بیماری کوید ۱۹ مواجه هستند، اما در ایران این چالش با اتحاد میان تحریم و کرونا مضاعف شده است، گفت: اولین وظیفه ملی ما این است که اتحاد تحریم و کرونا را بشکنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت، عصر امروز (دوشنبه) در اولین جلسه سخنگویی سال ۱۳۹۹ با تبریک سال نو اظهار داشت: همیشه پیام نوروز برای ما پیام تغییر است. نوروز برای ما ایرانیان همواره با مفاهیمی مانند حال بهتر، نو شدن و یک شروع جدید بوده است.

وی ادامه داد: امسال نوروز ما مقارن شده است با اعیاد بزرگ دینی ما. چند عید در هم آمیخته شده است و من از همین جا از فرصت استفاده کرده و اعیاد مبعث و اعیاد شعبانیه را به همه تبریک می‌گویم. ما در حالی وارد سال ۹۹ شدیم که سال سختی را در کنار هم پشت سر گذراندیم. چالش‌های بزرگ و بعضا جانگدازی در سال گذشته داشتیم که بزرگترین آن تحریم‌های بی سابقه آمریکا بود.

ربیعی با بیان اینکه ما اموختیم گذر از این چالش‌ها در گرو سخت کوشی بزرگ، عقلانیت و مدارا و در کنار هم بودن است، تصریح کرد: این چالش‌ها ما را به یک خودباوری الهام بخش رساند و بینش تازه‌ای به ما بخشید که بتوانیم برای سال جدید نقشه راهی اطمینان بخش داشته باشیم.

وی ادامه داد: در آغاز سال جدید جهان با چالش مشترک بیماری کوید ۱۹ مواجه هستند، اما در ایران این چالش با اتحاد میان تحریم و کرونا مضاعف شده است. اولین وظیفه ملی ما این است که اتحاد تحریم و کرونا را بشکنیم و با خودباوری به میراث رسیده از سال گذشته ایران را به نقطه‌ای برسانیم که استحقاق آن را به عنوان یک ملت سر بلند، مستقل و پیشرو دارد.

اقتضای تحقق این هدف پذیرفتن این واقعیت است که زیستن در سایه تحریم و کرونا مستلزم در پیش گرفتن سبک زندگی جدیدی در مناسبات اقتصادی، روابط اجتماعی و ترتیبات بین المللی است. در سرآغاز دست یابی به این هدف، دولت سال جدید را بدون تعطیلی و با عزم و اراده‌ای مضاعف آغاز کرده و تلاش کرده است تا برای مواجهه با چالش‌ها از همه امکانات ملی بهره بگیرد تا در کنار هم تحریم‌های ظالمانه را به عقب برانیم و اجازه ندهیم کرونا زندگی ما را مختل کند.

ادامه دارد...

کد خبر: 1064761

وب گردی

وب گردی