«تصویر برداری» سریع‌ترین روش تشخیص کروناست

رئیس اداره نظارت بر مؤسسات پرتو پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تصویربرداری سریع‌ترین روش در تشخیص اولیه بیماری کرونا ویروس جدید است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داریوش صمدی، رئیس اداره نظارت بر مؤسسات پرتو پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش نیاز بیماران مشکوک به سی تی اسکن ریوی به عنوان یک روش تشخیصی،گفت: تصویربرداری سریع‌ترین روش در تشخیص اولیه بیماری کرونا ویروس جدید است.

وی با بیان اینکه انجام سی تی اسکن ریوی با روش High - Resolution در تشخیص ویروس کرونا کمک کننده و تلاش همکاران پرتوکار در بخش‌های تصویر برداری مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ستودنی است، افزود: همه بخش‌های تصویر برداری در مراکز دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ با آماده باش کامل و استفاده از حداکثر توان و ظرفیت خود به طور شبانه روزی و در ایام تعطیلات مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند.

رئیس اداره نظارت بر مؤسسات پرتو پزشکی ادامه داد: به دلیل لزوم رعایت اصول مراقبتی در پیشگیری از ابتلا و اهمیت سلامت کارکنان و بیماران، ضمن آموزش‌های کامل حفاظت فردی توسط استادان و کارشناسان بهداشتی و درمانی، وسایل حفاظتی تهیه و گندزدائی و ضد عفونی کردن وسائل و تجهیزات بخش‌ها بطور مداوم و مستمر در دستور کار این معاونت و مدیران بیمارستانی قرار گرفته است.

صمدی یادآور شد: برای سهولت در تشخیص بیماری کرونا با روش پرتونگاری، پروتکل و دستورالعمل‌های اجرایی توسط متخصصین رادیولوژی تهیه و به مراکز سی تی اسکن تحت پوشش دانشگاه ابلاغ شد تا نیازهای مراکز درمانی و بیماران با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی برطرف شود.

وی تاکید کرد: تصاویر در حد استاندارد و با تابش کم اشعه به صورت(Low dose) انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر مؤسسات پرتو پزشکی درباره خدمات پرتو پزشکی به گروه‌های پرخطر،گفت: از جمله گروه‌های پر خطر در این ایام مادران باردار هستند که در این باره نیز تمهیدات لازم و موثر در نظر گرفته شده است.

صمدی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلای مادران باردار به بیماری کرونا ویروس جدید و به منظور انجام غربالگری ناهنجاری جنین و تسهیل کار مراجعین و پیشگیری از اتلاف وقت در ایام تعطیلات نوروزی، لیست مراکز تصویر برداری دولتی و خصوصی منتخب تحت پوشش جغرافیایی دانشگاه برای انجام سونوگرافیNT و آنومالی‌های جنین به همهه مراکز درمانی ابلاغ شد.

رئیس اداره نظارت بر مؤسسات پرتو پزشکی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی امروز پرسنل پرتوکار به دلیل ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا در معرض شدید خطر هستند گفت: این عزیزان در نجات جان هموطنان جان خود را به خطر می‌اندازند؛ این در حالی است که در این رابطه تعدادی از پرسنل بخش‌های تصویر برداری نیز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و به طور حتم تلاش پرسنل پرتو کار و استادان در این شرایط بحرانی قابل تقدیر است.

وی ضرورت توجه به توصیه‌ها مبنی بر ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا را خواستار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064763

وب گردی

وب گردی