ترم تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی حذف نمی‌شود

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد از تعطیلات اگر لازم باشد کلاس های حضوری درس را به صورت فشرده تا تیر یا مردادماه ادامه خواهیم داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با تاکید بر اینکه ترم جاری حذف نخواهد شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکید دارد این ترم تحصیلی ادامه یابد و حتی پس از اتمام تعطیلات و برگزاری کلاس های حضوری، اگر لازم باشد کلاس ها را به صورت فشرده تا تیر یا مردادماه ادامه خواهیم داد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشجویان هیچ دغدغه و نگرانی درخصوص برگزاری کلاس های عملی نداشته باشند چرا که برنامه بر این است که کلاس های آزمایشگاهی و عملی در ترم جاری و در تابستان به صورت حضوری برگزار شود.

رئیس ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری ۳ ستاد آموزش مجازی در سطوح مختلف این دانشگاه، گفت: یک ستاد مرکزی آموزش مجازی در سازمان مرکزی تشکیل شده و مسئولیت آموزشی و فنی آن با بنده است. ستاد دیگری در سطح استان با مسئولیت رئیس استان و یک ستاد دیگر در واحدها با مسئولیت رئیس واحد تشکیل شده است. در استان و واحد یک نفر مسئول آموزش مجازی شده و به ازای چند دانشجو یک پشتیبان قرار داده شده تا هر کجا به مشکل برخورد کردند، از او کمک بگیرند.

علمایی خاطرنشان کرد: واحدها موظف هستند مشخصات و شماره تلفن های پشتیبان های واحد را به اساتید و دانشجویان اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در راستای افزایش کیفیت آموزشی تدریس در شیوه غیرحضوری برخط، اساتید تمام رشته ها ملزم به استفاده از پاور پوینت در هنگام تدریس خویش هستند.

علمایی همچنین درباره تکلیف برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه، گفت: دانشجویان در ترم جاری تا شهریورماه فرصت دفاع دارند، اما برنامه دانشگاه این است که در صورت ادامه دار بودن تعطیلات، داورها به صورت مجازی و استاد راهنما و دانشجو به صورت حضوری در اتاق های ایزوله که از قبل در نظر گرفته شده، حضور یابند و جلسه دفاع به این شکل برگزار شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: روند برگزاری جلسه نیز به این صورت است که دانشجو پاور پوینت خود را ارائه می کند، همان جا دوربین ضبط و آن را به داورانی که در منازلشان به صورت مجازی حضور دارند، مخابره می کند. در نهایت نمره مورد نظر در فرم‌هایی که به صورت الکترونیکی در اختیار استاد راهنما و داوران است، داده می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064769

وب گردی

وب گردی