اعلام تاریخ جدید المپیک و پارالمپیک/ پردرآمدترین مربیان فوتبال جهان مشخص شدند/ بیانیه مسی و واکنش رئیس بارسلونا

با بسته خبری اخبار ورزش بین الملل با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار ورزش بین الملل بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا و سایر رشته های ورزش بین الملل، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

ترفند جدید یوفا برای تقویم مسابقات

همچنان مشخص نیست ویروس کرونا چه زمانی کشورها را خلاص خواهد کرد و یوفا هم تکلیف برنامه‌اش را نمی‌داند. نشریه «تایمز» مدعی شد، اتحادیه فوتبال اروپای در پی این است که برای جلوگیری از ضرر و زیان مالی هرطور شده مسابقات این فصل را به پایان برساند، حتی اگر این اتفاق تا پایان آگوست (شهریور) طول بکشد.

به این ترتیب فصل بعدی دیرتر شروع خواهد شد و فرصت هم برای برگزاری مسابقات کمتر است. یوفا برای فصل بعد هم چاره‌ای اندیشیده و تصمیم دارد فرصت کمتری برای مسابقات ملی به کشورهایی که درگیر یورو ۲۰۲۰ هستند بدهد، تا لیگ‌شان را برگزار کنند و برای مسابقات جام ملت‌های اروپا آماده شوند.

تاریخ جدید المپیک ۲۰۲۰ رسماً مشخص شد

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که برگزاری‌اش به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان و به خاطر حفاظت از سلامت ورزشگاران یک سال به تعویق افتاده بود، طبق برنامه جدید قرار است بین تاریخ‌های ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ (۲ مرداد تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) در توکیو برگزار شود.

پیش از این قرار بود این بازی‌ها بین تاریخ‌های ۲۴ جولای تا ۹ آگوست ۲۰۲۰ (۳ تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی توکیو برگزار شود که به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

تاریخ جدید پارالمپیک هم مشخص شد

پس از مشخص شدن تاریخ جدید المپیک ۲۰۲۰، کمیته بین‌المللی پارالمپیک تاریخ جدید برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

به این ترتیب بازی‌های پارالمپیک از ۲۴ آگوست تا ۵ سپتامبر سال ۲۰۲۱ (۲ تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

سری‌آ نیمه‌تمام رها می‌شود؟

برخی رسانه‌ها پس از اینکه وزیر ورزش ایتالیا از وضعیت این کشور در روزهای شیوع کرونا ابراز نگرانی کرده، خبر از نیمه‌تمام باقی ماندن فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ سری‌آ دادند. دامیانو تومازی رئیس اتحادیه بازیکنان فوتبال در ایتالیا در این باره گفت: «این مرتبه یک فاکتور جدید به بحث‌های ما اضافه خواهد شد. صحبت‌های وزیر ورزش نگرانی‌ها را افزایش داده و بسیاری فکر می‌کنند فصل به‌زودی پایان یافته اعلام خواهد شد. به همین دلیل باید خودمان را برای تبعات ورزشی پایان یافتن فصل و تأثیر بر قرارداد بازیکنان آماده کنیم تا واکنش مناسب داشته باشیم.»

فعلاً اعلام شده تا پایان ماه آوریل هیچ رقابت ورزشی در کشور ایتالیا برگزار نخواهد شد که شامل سری‌آ هم می‌شود.

تمدید با یک بایرنی باسابقه

توماس مولر که تمامی دوران بازی‌اش را در بایرن‌مونیخ حضور داشته، پیشنهاد تمدید قرارداد دریافت کرده است. نشریه «کیکر» خبر داد، باشگاه بایرن‌مونیخ تمایل دارد با توماس مولر ۳۰ ساله قراردادی برای ۲ سال دیگر امضا کند. مولر در فصل جاری ۶ گل برای بایرن زده و ۱۶ پاس‌گل ارسال کرده است.

بایرنی‌ها پروژه تمدید قرارداد با باتجربه‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند که مانوئل نویر و توماس مولر در صدر این لیست هستند. فعلاً با نویر توافقی صورت نگرفته است.

پردرآمدترین مربی فعلی فوتبال جهان کیست؟

نشریه معتبر «فرانس‌فوتبال» لیستی از پردرآمدترین مربیان جهان منتشر کرده که نکته جالب قرار گرفتن دیگو سیمئونه در صدر این جدول است.

البته این لیست بر مبنای حقوق نیست و پاداش، قراردادها با اسپانسرهای مختلف و درآمدهای جانبی دیگر هم در آن لحاظ شده. آنتونیو کونته، پپ گواردیولا و یورگن کلوپ هم پشت سرِ ال‌چولو قرار گرفته‌اند.

پردرآمدترین مربیان جهان به شرح زیر هستند:
۱. دیگو سیمئونه - اتلتیکو مادرید - ۴۰,۵ میلیون یورو
۲. آنتونیو کونته - اینتر - ۳۰ میلیون یورو (۹,۸ میلیون از آن را چلسی پرداخت می‌کند)
۳. پپ گواردیولا - منچسترسیتی - ۲۷ میلیون یورو
۴. یورگن کلوپ - لیورپول - ۲۴ میلیون یورو
۵. ژوزه مورینیو - تاتنهام - ۲۳ میلیون یورو
۶. زین‌الدین زیدان - رئال مادرید - ۲۳ میلیون یورو
۷. ارنستو والورده - بدون باشگاه (باشگاه بارسلونا بعد از اخراج حقوق او را می‌پردازد) - ۱۹ میلیون یورو
۸. فابیو کاناوارو - گوانگژو اورگرانده - ۱۴ میلیون یورو
۹. مکس الگری - بدون باشگاه (حقوقی که باشگاه یوونتوس به او می‌دهد) - ۱۳,۵ میلیون یورو
۱۰. رافا بنیتس - دالیان ییفانگ - ۱۳ میلیون یورو
۱۱. کارلو آنچلوتی - اورتون - ۱۲ میلیون یورو
۱۲. مانوئل پیگرینی - بدون باشگاه (طبق قراردادی که با وستهم داشته است) - ۱۰,۵ میلیون یورو
۱۳. مائوریتسیو ساری - یوونتوس - ۱۰,۳ میلیون یورو
۱۴. لئوناردو ژاردیم - بدون باشگاه (طبق قراردادی که با باشگاه موناکو داشته است) - ۱۰,۲ میلیون یورو
۱۵. ویتور پریرا - شانگهای SIPG چین - ۱۰ میلیون یورو
۱۶. مائوریسیو پوچتینو - بدون باشگاه (طبق قراردادی که باشگاه تاتنهام فسخ کرده است) - ۹,۴ میلیون یورو
۱۷. برندان راجرز - لسترسیتی - ۹,۱ میلیون یورو
۱۸. توماس توخل - پاری سن ژرمن - ۸,۵ میلیون یورو
۱۹. اوله‌گنار سولشائر - منچستریونایتد - ۸,۳ میلیون یورو
۲۰. برونو ژنسیو - بیجینگ گوان - ۸ میلیون یورو

بیانیه اینستاگرامی مسی و واکنش رئیس بارسلونا

لئو مسی در بیانیه کنایه‌ای هم به برخی افراد داخل باشگاه زد و گفت که از تردید آنها شگفت‌زده شده است. مسی گفت که از ابتدا مشکلی برای کاهش دستمزد نداشت و اگر در این زمینه تاخیر داشتند، به علت پیدا کردن یک راهکار درست بود تا کارمندان باشگاه بتوانند ۱۰۰ درصد دستمزد خود را در طول دوران تعطیلی رقابت‌ها دریافت کنند.

جوسپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا در مصاحبه با «موندو دپورتیوو» گفت: مسی از روز اول به من گفت که باید دستمزدها را کاهش داد. همچنین بازیکنان متعهد شدند که ۲ درصد دستمزدشان را نیز به کارکنان باشگاه اختصاص دهند تا در این روزهای خاص بتوانند تمام دستمزدشان را دریافت کنند. این پیشنهاد از طرف مسی و یکی دیگر از کاپیتان های تیم ارائه شد. این حرکت، نشانه تعهد بازیکنان به باشگاه است. دوست داشتم که بین ما و بازیکنان توافق کامل باشد؛ در حالی که می‌توانستم طبق قانون و یک طرفه نیز این کار را انجام دهم. توافق اما بهترین راه ممکن بود.

بارتومئو در مورد گلایه های مسی نیز گفت: مسی از حرف برخی افراد داخل و بیرون باشگاه که اطلاعات لازم را نداشتند، دلخور شده است. در این مورد تنها من و اسکار گرائو (مدیر اجرایی) با بازیکنان صحبت کردیم و شخص دیگری اطلاع نداشت. ما در این مورد با هیچکس صحبت نکرده بودیم.

ایکاردی هم از قرنطینه در پاریس فرار کرد!

بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن خیلی تمایلی ندارند قوانین را رعایت کنند و تا پایان شیوع کرونا در خانه بمانند، چرا که پس از نیمار، تیاگو سیلوا، ادینسون کاوانی و کیلور ناواس، حالا مشخص شده مائورو ایکاردی هم به ایتالیا رفته. البته مهاجم ایتالیایی که به میلان رفته هم توجیهی برای این اقدام خودش داشت و مدعی شد در میلان تمامی قوانین قرنطینه را همراه خانواده‌اش رعایت می‌کنند. او می‌گوید سلامتی اعضای خانواده‌اش از هر چیزی برایش مهم‌تر است.

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن نگران بازگشت این بازیکنان است، چرا که در صورتی که به فرانسه برگردند باید ۲ هفته در قرنطینه باشند.

مهاجم گرگ‌ها به تیم سابقش برمی‌گردد؟

باشگاه اتلتیکومادرید هم تمایل دارد دیوگو ژوتا مهاجم پرتغالی تیم ولورهمپتون را جذب کند. روزنامه «مارکا» خبر داد، اتلتیکو که سال ۲۰۱۷ ژوتا را فروخت، قصد دارد این مهاجم ۲۳ ساله را بازگرداند. ژوتا با درخشش در فصل جاری و زدن ۱۵ گل در تمامی رقابت‌ها، باشگاه‌های آرسنال و منچستریونایتد را هم مشتری خودش می‌بیند.

پشت پرده کنایه سنگین بنزما به مهاجم چلسی

بین کریم بنزما و اولیویه ژیرو هرگز رابطه خوبی وجود نداشته و این یک مسئله جدید نیست. اتفاقی که روز گذشته به اوج رسید و کریم بنزما در مقایسه خود و ژیرو مثال عجیبی زد. بنزما که در یک ویدیوی لایو اینستاگرامی صحبت می‌کرد، در میانه صحبت هایش به موضوع رقابتش با ژیرو پرداخت و گفت: ماشین فرمول یک را که نباید با ماشین کارتینگ مقایسه کرد. بله، من می‌دانم که ماشین فرمول یک هستم.

بنزما در ادامه صحبت هایش به صورت صریح‌تر به طعنه زدن به سبک بازی ژیرو پرداخت و گفت: از اینها گذشته همه از نوع بازی او خوش‌شان می‌آید؟ نمی‌دانم.

همه چیز به ۴ سال پیش بر می گردد؛ زمانی که بنزما به دلیل اتهام اخاذی از متئو والبوئنا دادگاهی شد. اتفاقی که باعث کنار گذاشته شدن او از فهرست تیم ملی فرانسه برای یورو ۲۰۱۶ شد. ژیرو در واکنش به این اتفاق گفت که به آن فکر نمی کند و بهتر است دخالت نکند. بر خلاف بسیاری از ملی پوشان فرانسه او موضعی کاملا خنثی از خود نشان داد.

یک سال بعد، پس از درخشش کریم بنزما در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان در زمین اتلتیکو و دریبل معروفش که در نهایت به گل ایسکو منجر شد، یکی از دوستان کریم در صفحه اینستاگرام خود عکسی منتشر کرد که ستاره رئال را در حال دریبل زدن دیدیه دشان (سرمربی)، والس (نخست وزیر فرانسه) و ژیرو نشان می داد. بنزما با لایک کردن این پست خبرساز شد تا نشان دهد با هیچکدام از افراد داخل عکس، رابطه خوبی ندارد.

کد خبر: 1064809

وب گردی

وب گردی